koelvloeistofleidingen vervangen. nieuw of sloop?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2010 19:38 #629999 door V300 register
Ik weet niet of hier al een topic over is, ik heb hem in ieder geval niet kunnen vinden. Dus mocht dit het geval zijn mijn excuses, maar waar kan ik hem vinden?

Ik had gister onderweg naar werk een te hete motor. Toen ik de motorkap open deed, kwam er een mooi stoompluimpje uit een leiding. Aangezien ik nog geen bal verstand heb van mijn volvo en het niet aandurfde om hiermee te wachten tot mijn eerste sleuteldag heb ik hem maar naar de garage gebracht en direct maar gevraagd of de auto even helemaal nagekeken zou kunnen worden.
Dit was ook maar goed, want het schijnt dat het luchtfilter zwart is, de bougies in erg slechte staat, een schokbreker helemaal lek was.
Maar dus ook de koelvloeistofleiding. Die worden dus ook vervangen. Nu zei de hij van de garage dat deze bij volvo besteld moeten worden. Dus helemaal nieuw.
Ik opperde (je hoort zo eens wat) of het geen optie is om deze leidingen uit een sloop volvo te halen. Zijn tegenargument was, dat als mijn volvo al oud is en verrotte leidingen heeft, de leidingen uit een sloop auto waarschijnlijk niet veel beter zijn. Hier kon ik het wel mee eens zijn en zie het daarom dan ook als een soort garantie...
Heb ik iets doms gedaan en geef ik nu onnodig een boel geld uit of is dit een wijze beslissing?
Hebben jullie hier een mening over?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2010 19:50 #819674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koelvloeistofleidingen vervangen. nieuw of sloop?
De kvs leidingen zijn voor een deel voorgevormd en zijn dus specifiek. Als je die nog nieuw kan krijgen, doen! Kan je weer 20 jaar vooruit. De niet-voorgevormde (dunne) slangetjes zijn zo generiek dat ze je de kop niet kosten en het meer moeite is om ze uit een sloper te halen dan nieuw van de rol te trekken.

Ergo: Als je kan vervangen voor nieuw, is dat zeker geen raar idee.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 21:10 #819711 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic koelvloeistofleidingen vervangen. nieuw of sloop?
probleem is dat nieuw niet of nauwelijks te leveren is.

voor een hele hoop koelslangen kun je als vervanging aan de gang met rechte koelslang, daarvoor moet je wel creatief zijn in bochtjes maken om ervoor te zorgen dat de slang niet knikt, maar het gaat prima.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 21:33 #819720 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic koelvloeistofleidingen vervangen. nieuw of sloop?
www.dafhobby.nl

probeer maar eens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2010 23:59 #819738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koelvloeistofleidingen vervangen. nieuw of sloop?
om het koor compleet te maken zeg ik ook nog even dat de garage geheel gelijk heeft, en het van de sloop halen van koelslangen is net zoiets als dichtplakken met topkwaliteit ducktape. Misschien gaat het goed, maar echt degelijk"?? nope!

zwart luchtfilter door een nieuw vervangen is overigens ook een zeer goede investering, alsmede bougies. (wel op het juiste type letten, NGK heeft goede info op de website staan!) Je auto heeft ineens 200 cc meer, zo voelt het althans als deze delen vanuit heel goor en oud vernieuwd worden...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC