Volvo 340, geen brandstof bij motor na stilstand
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 21:55 #629957
door V300 register
Volvo 340, geen brandstof bij motor na stilstand is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb een Volvo 340 D.3 1400 staan.
Heb deze gekregen en hij redd tot de laatste minuten! Er zat water in de olie dus heb ik de koppakking vervangen, alles goed en wel. Er is wel een tijdje overheen gevlogen, nu alles weer samen zit wil ik de auto weer starten, maar ik krijg geen benzine toevoer? :S Heb al nieuwe benzinepomp gestoken en nog altijd geen resultaat, heb ook al mijn leidingen schoongeblazen en mijn aanzuigleiding die in de tank zit gereinigd. Wat kan ik nog meer doen want ik ben ten einde raad...
Mvg,
MiniRiedne
Ik heb een Volvo 340 D.3 1400 staan.
Heb deze gekregen en hij redd tot de laatste minuten! Er zat water in de olie dus heb ik de koppakking vervangen, alles goed en wel. Er is wel een tijdje overheen gevlogen, nu alles weer samen zit wil ik de auto weer starten, maar ik krijg geen benzine toevoer? :S Heb al nieuwe benzinepomp gestoken en nog altijd geen resultaat, heb ook al mijn leidingen schoongeblazen en mijn aanzuigleiding die in de tank zit gereinigd. Wat kan ik nog meer doen want ik ben ten einde raad...

Mvg,
MiniRiedne
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 22:23 #818083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340, geen brandstof bij motor na stilstand
Je carburateur al opengehaald.. ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 22:52 #818086
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340, geen brandstof bij motor na stilstand
de slangen die tussen de aanzuigleiding in de tank en de flexibele slang door de kokerbalk in zitten.
Dat zijn er 2, een van 5 en een van 6 mm binnendiameter.
Die 2 slangen onbetwist vervangen. Je kunt er bij door de mat uit de koffer te halen en de ronde klep die met 3 vijsjes vast zit, los te halen.
Hetzelfde aan de voorzijde, dus tussen de flexibele leiding en de benzinepomp.
het makkelijkst kun je alles testen door de benzinepomp los te laten van het motorblok. Dan kun je de hendel van de pomp met de hand op en neer bewegen.
Dat zijn er 2, een van 5 en een van 6 mm binnendiameter.
Die 2 slangen onbetwist vervangen. Je kunt er bij door de mat uit de koffer te halen en de ronde klep die met 3 vijsjes vast zit, los te halen.
Hetzelfde aan de voorzijde, dus tussen de flexibele leiding en de benzinepomp.
het makkelijkst kun je alles testen door de benzinepomp los te laten van het motorblok. Dan kun je de hendel van de pomp met de hand op en neer bewegen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 22:58 #818089
door V300 register
[mod]technische topics dienen in het juiste gedeelte van het forum geplaatst te worden, en de titel dient de kwestie inhoudelijk te dekken.
titel gewijzigd en verplaatst naar Motor & Aandrijving 1400
[/mod]
titel gewijzigd en verplaatst naar Motor & Aandrijving 1400
[/mod]
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 07:32 #818099
door V300 register
maar als ik aan de leiding zelf zuig krijg ik benzine door...
enkel en alleen als ik demarreer wil hij niet aanslaan vanwege geen benzinetoevoer
enkel en alleen als ik demarreer wil hij niet aanslaan vanwege geen benzinetoevoer
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 11:40 #818149
door V300 register
weet je 100% zeker dat je de zuigleiding en de retourleiding van de pomp juist aangesloten hebt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 13:14 #818158
door V300 register
echt nieuw? of gebruikt en voor jou nieuw?
... deze lijkt me ook weer defect te zijn
en was de oude pomp echt stuk? of vermoedde je dat?
...kan het ook zijn dat de pomp niet meer aangedreven word?
MiniRiedne;134430 schreef : nieuwe benzinepomp
echt nieuw? of gebruikt en voor jou nieuw?
... deze lijkt me ook weer defect te zijn
en was de oude pomp echt stuk? of vermoedde je dat?
...kan het ook zijn dat de pomp niet meer aangedreven word?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2010 16:55 #818203
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340, geen brandstof bij motor na stilstand
aandrijving van de pomp komt direct van een speciale nok op de nokkenas
lijkt me dus stug dat je die aandrijving niet hebt; dan zou de motor ook heel raar gaan doen bij het starten.
maak eens een nieuwe slang aan je aanvoernippel (pijl naar pomp) en hang deze in een fles met benzine; demonteer de uitgaande leiding naar de carburateur en ga dan starten; dan weet je of je probleem de pomp of het leidingwerk is.
retour/aanvoer omgedraaid is de enige logische verklaring eigenlijk; dan kan de pomp voluit lucht pakken.
om te weten of de leidingen aan de tank goed aangesloten zijn zou je even wat perslucht op de dikke (aanvoer) slang kunnen zetten; dan moet je in de tank geborrel horen; dan wel even de vuldop open laten anders blaas je je tank op!.
lijkt me dus stug dat je die aandrijving niet hebt; dan zou de motor ook heel raar gaan doen bij het starten.
maak eens een nieuwe slang aan je aanvoernippel (pijl naar pomp) en hang deze in een fles met benzine; demonteer de uitgaande leiding naar de carburateur en ga dan starten; dan weet je of je probleem de pomp of het leidingwerk is.
retour/aanvoer omgedraaid is de enige logische verklaring eigenlijk; dan kan de pomp voluit lucht pakken.
om te weten of de leidingen aan de tank goed aangesloten zijn zou je even wat perslucht op de dikke (aanvoer) slang kunnen zetten; dan moet je in de tank geborrel horen; dan wel even de vuldop open laten anders blaas je je tank op!.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 19:44 #818234
door V300 register
nee dat komt dan via de retourleiding terug naar buiten 
en in de retourleiding blazen met perslucht geeft een knoeiboel...

en in de retourleiding blazen met perslucht geeft een knoeiboel...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 21:44 #818242
door V300 register
heb nieuwe stukjes leiding opgestoken, en de pomp zoals eerder vermeld door AvdAkker en dan draaide hij wel, dan heb ik hem op de carbu aangesloten en hij draaide! :groovy: hij draait nog niet perfect met hakken en stoten, hoe kan ik het best ervoor zorgen dat hij normaal loopt stationair?
mvg,
mvg,
Moderators: Mark Smeets