uitlaat puft

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 10:34 #629840 door V300 register
uitlaat puft is gemaakt door V300 register
Hallo,

Mijn uitlaat laat steeds van die puf puf geluiden :humor: ik heb hier niet echt verstand van ,iemand die het weet ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 12:55 #811113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic uitlaat puft

volvo liefhebber;129655 schreef : Hallo,

Mijn uitlaat laat steeds van die puf puf geluiden :humor: ik heb hier niet echt verstand van ,iemand die het weet ?

En hoe gedraagt de motor zich. Trekt hij altijd goed, stottert hij weleens lichtjes? Is het bij een specifiek toerental of alleen stationair? Puft hij zwarte rookwalmen uit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 13:26 #811116 door V300 register
De motor, gedraagdt zich goed ,perfect zelfs , er moet zowiezo een nieuwe accu in ,draait heel langzaam rond als ik de auto wil starten , en hij trekt fantastich behoorlijk veel power ,hoef het gaspedaaltje maar een beetje in te trappen en hij rijdt ,als de auto rijdt dan heb ik geen last van de geluiden uit de uitlaat ,maar wel als ik gas afneem zeg maar rond de 40 ,dan begint de uitlaat te tuffen , mischien is ie verkouden :humor: ik heb het niet echt bijgehouden zeg maar ,het is niet echt hinderlijk vind het wel wat hebben ,dat stotteren heb ik volgens mij geen last van ,en van de zwarte rook zal ik even checken ,later meer..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 13:38 #811117 door V300 register

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-01-2010 13:58 #811120 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic uitlaat puft
Ik herken dit als een lekkende uitlaat.. Onze 360 had het ook. Bij gas loslaten rond de 2000 toeren kwamen er ontzettend leuke plofjes uit :f:D
Maar voor de rest tijdens normaal rijden hoorde je er niet veel van, totdat hij steeds erger ging lekken en het uitlaatgeluid dus steeds nadrukkelijker aanwezig was....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 14:11 #811122 door V300 register
Ik had bij mijn eerste 360 het allervreemdste verschijnsel dat de uitlaat knalt als je van ongeveer 5000 toeren terug liet vallen naar 3500. Exact bij 3500 kwam er een knal uit de uitlaat die beschreven kan worden als een klein kanon dat afgevuurd wordt. Als je dat weet is het leuk, ik heb een aantal keer mensen bijna van hun fiets laten vallen.

Maar ik denk dat het iets met onverbrande benzine bij bepaalde toerentallen te maken kan hebben. Verkeerde afstelling van de ontsteking dus bijvoorbeeld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 14:19 #811125 door V300 register
Bij een 1400 .. t mag altijd gewoon n bietje ploffen. Heerlijk bij terugschakelen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 14:22 #811126 door V300 register

v0lv0freak;129675 schreef : Ik herken dit als een lekkende uitlaat.. Onze 360 had het ook. Bij gas loslaten rond de 2000 toeren kwamen er ontzettend leuke plofjes uit :f:D
Maar voor de rest tijdens normaal rijden hoorde je er niet veel van, totdat hij steeds erger ging lekken en het uitlaatgeluid dus steeds nadrukkelijker aanwezig was....

Dat dacht ik dus ook direct! Mijne had er laatst ook last van, bleek de einddemper op 3 verschillende plaatsen lek te zijn! :no_comment:
Verder deed hij het echter nagenoeg perfect, al had ik toch een beetje een verlies van vermogen vastgesteld!

Ik zou zeggen, controleer dat als eerste even als het weer wat warmer en droger is! Gewoon auto even op een trotoir parkeren met de uilaatkant en er snel even onder kruipen!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 16:04 #811134 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic uitlaat puft
Ontsteking even afstellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 16:24 #811137 door V300 register
Dat zal niet zo makkelijk gaan/nodig zijn omdat het om een auto met elektronische ontsteking gaat, althans dat leid ik af uit de eerdere berichten van de topicstarter ('volvo 340 gl k9 automaat', variomatic dus en een van de laatste versies met ongeregelde katalysator, dus op zeker renix)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC