motortype verschil en renix
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2009 20:09 #629754
door V300 register
motortype verschil en renix is gemaakt door V300 register
Vanaf welk jaar had de b14.4e renix onstekking? Of heeft deze altijd al vanaf 83 renix onstekking gehad.
Is de b14.3e altijd en enkel geleverd met contactpunten?
Is de b14.3e altijd en enkel geleverd met contactpunten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-11-2009 20:28 #808279
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic motortype verschil en renix
Nee, B14.3 is niet altijd met Renix geleverd. In den beginne zaten er nog puntjes in. Daarna met Renix (vanaf modeljaar 1984 dacht ik).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 20:33 #808280
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motortype verschil en renix
de B14.4E en B14.4S motoren zijn ALTIJD in combinatie met het Renix ontstekingssysteem geleverd.
de B14.3E motor had de Solex 32-SEIA REN 796 en 814/828 carburateur en contactpunten, maar is op den duur (eind 83 en 84) ook geleverd met een Renix ontsteking (type 401)
de B14.3S motor had de Weber 32-DIR 93/95 carburateur (met dat WAARDELOZE constant co systeem) en altijd contactpunten
de B14.3E motor had de Solex 32-SEIA REN 796 en 814/828 carburateur en contactpunten, maar is op den duur (eind 83 en 84) ook geleverd met een Renix ontsteking (type 401)
de B14.3S motor had de Weber 32-DIR 93/95 carburateur (met dat WAARDELOZE constant co systeem) en altijd contactpunten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 11:09 #808312
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motortype verschil en renix
B14.3S had ook een solex enkele carb (ze staan in het serviceboekje met hetzelfde lage vermogen)
de DIR93/95 is inderdaad de uitvoering met die grote CO constant schroef, met de opmerking dat dit carburateurs waren voor de B14.1 en B14.2
de lage nummering is voor de E versie. de hoge voor de S.
de DIR93/95 is inderdaad de uitvoering met die grote CO constant schroef, met de opmerking dat dit carburateurs waren voor de B14.1 en B14.2
de lage nummering is voor de E versie. de hoge voor de S.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2009 13:04 #808317
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motortype verschil en renix
nee hoor, de B14.3S heeft echt een webert, is in vermogen/koppel ook gelijk aan de B14.2E
de .3E is de enige B14 die af fabriek met de solex geleverd is
de .3E is de enige B14 die af fabriek met de solex geleverd is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:00 #808340
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motortype verschil en renix
Kijk das nu leuk want ik heb een set bougies van volvo waar op staat model: 300 84-86 en dan alle type nummers b14.3e b14.4e b 14.4o b14.4s b19a b200ke b200ko b200ks.
Typisch die bougies ik dacht zou dat venwege contact punten onstekking zijn nee dus. Wat ook kan: set bougies komt nog uit den tijd van voor 88. Tja dan zet je er niet op van 83-91.
Typisch die bougies ik dacht zou dat venwege contact punten onstekking zijn nee dus. Wat ook kan: set bougies komt nog uit den tijd van voor 88. Tja dan zet je er niet op van 83-91.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets