Flens tapiende naar z`n grootje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2009 21:29 #629736
door V300 register
Flens tapiende naar z`n grootje is gemaakt door V300 register
Weet iemand waar ik die tapeinden uit de bovenste flens naar het luchtfilter van de dubbele carb. kan kopen, of heefd iemand ze liggen of bestaat daar een heli coil voor want het M5 schroefdraad is goedeels weg.
Ik denk dat ze ooit een x te strak zijn aangedraaid, of is er een andere oplossing.
Groet Hans
Ik denk dat ze ooit een x te strak zijn aangedraaid, of is er een andere oplossing.
Groet Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2009 21:39 #807653
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flens tapiende naar z`n grootje
Vaak kun je tapeinden gewoon bij een automaterialenzaak kopen, tenzij het iets aparts is. Ik heb ze nooit gezien maar ik denk dat het standaard spul is. Je draait ze er uit door 2 moeren tegen elkaar in vast te draaien en dan met de onderste het spul er uit te draaien. Als dat niet meer gaat kun je een moer vastlassen op het tapeind en er uit draaien.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2009 21:39 #807654
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Flens tapiende naar z`n grootje
jazeker, meerdere oplossingen zelfs.
boortje ?5mm erdoorheen halen en m6 erin tappen bijvoorbeeld; corresponderende gat van 't luchtfilterhuis mee ruimen
kun je daarna zelf kiezen of je er een m6 tapeind in zet, of een boutje gebruikt:)
komt idd door te hard aandraaien en 9 van de 10 340's (vooral de dealeronderhouden) hebben dit kwaaltje wel..
boortje ?5mm erdoorheen halen en m6 erin tappen bijvoorbeeld; corresponderende gat van 't luchtfilterhuis mee ruimen
kun je daarna zelf kiezen of je er een m6 tapeind in zet, of een boutje gebruikt:)
komt idd door te hard aandraaien en 9 van de 10 340's (vooral de dealeronderhouden) hebben dit kwaaltje wel..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2009 22:02 #807662
door V300 register
Sorry en vegeten te zeggen dat het om de schoefdraad in de flens van de carb. gaat.
Hans
Hans
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2009 22:52 #807666
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Flens tapiende naar z`n grootje
Net als Anjo zei, gewoon het gat ruimen met een 5 mm boor en M6 schroefdraad tappen, heb ik ook gedaan bij mijn beide 340 carbs [de M6 draad is steviger dan de M5], en dan kan je kiezen voor een schroef met een zeskant of cilinder kop, 'tis wat je makkelijker vind.
:y: Wel even de opening van de carb even dichten zodat geen boor spanen in de carb kunnen komen!! :yesyes:
:y: Wel even de opening van de carb even dichten zodat geen boor spanen in de carb kunnen komen!! :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2009 23:01 #808489
door V300 register
Dank voor de re`s.
`K heb `t voorlopig ff zo opgelost M5 bouten er vanaf de ondekant door en vanaf de bovenkant moeren met teflon borging erop gezet.
Groet Hans
`K heb `t voorlopig ff zo opgelost M5 bouten er vanaf de ondekant door en vanaf de bovenkant moeren met teflon borging erop gezet.
Groet Hans
Moderators: Mark Smeets