LPG inbouw volvo340 '83 b14.3e
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2009 08:29 #804386
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouw volvo340 '83 b14.3e
TimTim op dit forum heeft daar een gasinstallatie laten inbouwen bij een 340 uit 1983. Misschien kan je eens bij hem informeren.
Bij m'n 360 zit het ook netjes ingebouwd. Niets over te klagen, goede communicatie vooraf. Ik heb wel een paar kleine puntjes waar je rekening mee kunt houden: gastank 80 liter is wel erg groot. 60 liter scheelt veel ruimte, heb ik bij Fran?ois gezien (ok, in een sedan). Bij mij hebben ze de tank tegen de achterbank aan geplaatst en daar de mat weggehaald. Ik had het mooier gevonden als ze de mat hadden laten zitten. De ledindicatie werkt bij mij niet goed meer en ik ben nog steeds niet tevreden met de stationaire loop. Ik moet er nog een keer mee terug. Maar verder al ruim 25.000 gereden zonder problemen.
Bij m'n 360 zit het ook netjes ingebouwd. Niets over te klagen, goede communicatie vooraf. Ik heb wel een paar kleine puntjes waar je rekening mee kunt houden: gastank 80 liter is wel erg groot. 60 liter scheelt veel ruimte, heb ik bij Fran?ois gezien (ok, in een sedan). Bij mij hebben ze de tank tegen de achterbank aan geplaatst en daar de mat weggehaald. Ik had het mooier gevonden als ze de mat hadden laten zitten. De ledindicatie werkt bij mij niet goed meer en ik ben nog steeds niet tevreden met de stationaire loop. Ik moet er nog een keer mee terug. Maar verder al ruim 25.000 gereden zonder problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2009 09:41 #804391
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic LPG inbouw volvo340 '83 b14.3e
Bij mijn auto is het ook netjes ingebouwd. Ik heb destijds gekozen voor een 80 liter tank omdat ik niet zo vaak wilde tanken+ de grote actieradius. De tank neemt nu wel veel plaats in beslag, maar ik heb de kofferruimte niet nodig. Mijn verbruik ligt zo tussen de 1op11 en 1 op12 bij goed doorrijden. Ik heb er destijds 950 euro voor betaald+volle tank. Wel ligt mijn auto achter iets lager door het gewicht van de tank+gas. Met een 60 liter tank zal dit denk ik minder zijn. Ik heb geen spijt van de inbouw. Ik heb nog geen storingen e.d. gehad en de motor loopt er mooier(rustiger) op als op benzine. Mijn led indicatie schakelaar werkt nog steeds goed. Belangrijk is ook dat je ontstekings gedeelte (rotor,verdelerkap, bougies +kabels ) en luchtfilter goed zijn. Ik heb de installatie nu bijna 2 jaar er in zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2009 18:49 #808019
door V300 register
Dit is toch een solex afgekneppen model? Hoe reageerd het spruistuk dan op de extra hitte?
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2009 20:52 #808055
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic LPG inbouw volvo340 '83 b14.3e
Ik heb niks gemerkt van de extra hitte. Het spruitstuk bevindt zich nog steeds in dezelfde staat. (Er zat al een klein scheurtje in, maar dit is niet verandert). Volgens mij is dit wel een veel voorkomend euvel, het scheuren van het uitlaatspruitstuk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2009 22:40 #808296
door V300 register
Hoeveel warmer wordt de boel dan is dat verwaarloosbaar iets, want je hoort vaak van die indiananverhalen van op gas rijden wordt de boel zo warm van dat je de motor verkracht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 09:42 #808310
door V300 register
Ik ben gek op indianenverhalen! Klepspeling moet je wel iets vaker controleren en zonodig stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:09 #808341
door V300 register
Heb ik wel gelijk als ik zeg als je lpg installatie inbouwt het van te voren wel handig is om een compressie test te doen, mocht deze compressie te laag zijn niet op lpg over te stappen maar dan eerst een andere motor erin en dan pas lpg? Of als een auto lekker rijd met iets te weinig compressie volgens het boekje maakt dat in feite niks uit op lpg? Dan doet die hetzelfde als dat die op benzine zou rijden...
Moderators: Mark Smeets