'terugslaan' of niet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2009 19:44 #629562
door V300 register
'terugslaan' of niet? is gemaakt door V300 register
volveurs,
even vooropgesteld dat er volgens mij bij de 340 een uitlaatklep ofwel verbrand is ofwel niet goed sluit (probleem van een cylinder) heb ik het gevoel dat ie terugslaat (in de uitlaat?).
als ik in stadsverkeer (dus geen gejaag op de autoweg) b.v. met 40 of 50 op een rood verkeerslicht af ga en dus(!) van het gas ga, hoor ik achteraan de wagen (tenminste: zo hoort het voor mij) een soort 'rengdengdeng' tijdens het vertragen.
(een beetje zoals die oude dkw'tjes deden).
kan er sprake zijn van terugslaan (in samenhang met het klepprobleem)?
even vooropgesteld dat er volgens mij bij de 340 een uitlaatklep ofwel verbrand is ofwel niet goed sluit (probleem van een cylinder) heb ik het gevoel dat ie terugslaat (in de uitlaat?).
als ik in stadsverkeer (dus geen gejaag op de autoweg) b.v. met 40 of 50 op een rood verkeerslicht af ga en dus(!) van het gas ga, hoor ik achteraan de wagen (tenminste: zo hoort het voor mij) een soort 'rengdengdeng' tijdens het vertragen.
(een beetje zoals die oude dkw'tjes deden).
kan er sprake zijn van terugslaan (in samenhang met het klepprobleem)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 20:16 #801464
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 'terugslaan' of niet?
motorafstelling;)
hij staat te rijk
hij staat te rijk
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 21:39 #801467
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 'terugslaan' of niet?
Mijn ervaring is dat 'ie ook juist te arm kan staan (v??l te arm in mijn geval).
Dan heb ik het over ploffen in de uitlaat. Wat je met dat andere bedoelt begrijp ik niet helemaal, ik ben van n? de DKW'tjes, en Audi's lopen over het algemeen wat mooier
Edit: in ieder geval even aan de CO-meter hangen dus
mijne stond op 0,15 terwijl 2,5 de afstelwaarde is
Dan heb ik het over ploffen in de uitlaat. Wat je met dat andere bedoelt begrijp ik niet helemaal, ik ben van n? de DKW'tjes, en Audi's lopen over het algemeen wat mooier

Edit: in ieder geval even aan de CO-meter hangen dus

mijne stond op 0,15 terwijl 2,5 de afstelwaarde is

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2009 21:46 #801468
door V300 register
wellicht is het dan zinvol -tegelijkertijd- een revisieset voor de gasfabriek te installeren.
hoe kom ik er achter welke carburateur de 340 '88 precies heeft?
volgens haynes is bij de b14 ofwel weber of solex toegepast (ik denk dat het de weber is (ik zie twee 'barrels'), maar haynes is wat onduidelijk en wekt de indruk dat bij de b14 verschillende typen weber werden gebruikt.
kan ik op het huis van de carburateur een code of zo terugvinden (ik weet van su carburateurs dat die een labeltje hebben met het type)?
Beantwoord door V300 register in topic 'terugslaan' of niet?
goed, laten we zeggen dat de carburateur afgesteld moet worden (ofwel armer, ofwel rijker (volvofiel)).AvdAkker;122212 schreef : motorafstelling;)
hij staat te rijk
wellicht is het dan zinvol -tegelijkertijd- een revisieset voor de gasfabriek te installeren.
hoe kom ik er achter welke carburateur de 340 '88 precies heeft?
volgens haynes is bij de b14 ofwel weber of solex toegepast (ik denk dat het de weber is (ik zie twee 'barrels'), maar haynes is wat onduidelijk en wekt de indruk dat bij de b14 verschillende typen weber werden gebruikt.
kan ik op het huis van de carburateur een code of zo terugvinden (ik weet van su carburateurs dat die een labeltje hebben met het type)?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 21:50 #801469
door Anjo van den Akker
je hebt bij een 88er zowieso een weber op de b14 zitten, vanaf 85 zijn ze niet meer met alternatieven geleverd:D
code kan je terugvinde als je aan de bijrijderskant van de auto op de carburateurvoet kijkt, mogelijk moet je dat even schoonkrabben
links zal 32 DIR staan, en rechts de subcode van 3 cijfers, als je bij www.bccp.nl de W250 of W250.2 kit opzoekt dan heb je de goede;)
code kan je terugvinde als je aan de bijrijderskant van de auto op de carburateurvoet kijkt, mogelijk moet je dat even schoonkrabben
links zal 32 DIR staan, en rechts de subcode van 3 cijfers, als je bij www.bccp.nl de W250 of W250.2 kit opzoekt dan heb je de goede;)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 21:53 #801470
door Anjo van den Akker
of dat komt door verkeerde afstelling of een gebrek aan de carburateur/ontsteking e.d. is dan nog iets wat niet zeker is
ja daar ben ook te jong voor, maar een vario die ploft in de uitlaat bij het afremmen is standaard verkeerd co:Dvolvofiel;122215 schreef : Wat je met dat andere bedoelt begrijp ik niet helemaal, ik ben van n? de DKW'tjes
of dat komt door verkeerde afstelling of een gebrek aan de carburateur/ontsteking e.d. is dan nog iets wat niet zeker is
Moderators: Mark Smeets