Ehhh... HOE start ik 'm?... (daar gaat m'n waardigheid)
- V300 register
- Verbannen
-
Vorige week kochten we een 340GL (handbak, zie verhaal hier ) maar zonder instructieboekje. We vragen ons sindsdien af wat de correcte manier is om het ding te starten aangezien het altijd wel lukt maar niet heel soepel gaat.
Onze vorige 340 kregen we altijd met het nodige doorzetwerk aan de slag, maar dat was dan ook een onwaarschijnlijke raggelbak die verschillende wrede eigenaren en ruim twe?enhalve ton achter zich had. Deze heeft maar 75000 op de klok en is in zijn leven met een waarlijk fundamentalistische ijver onderhouden, dus blijkbaar doen we iets verkeerd. Iemand een tip?
Verder overigens zalige wagen, enige andere probleem is trillingen rond 120kph (die dan weer minder worden richting 130 raar genoeg). Wielbalansje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Choke uit (3/4), starten, eventueel een teentje gas en dan moet 'ie lopen.
Als je met 20 graden en heerlijk droog weer gas moet geven tijdens het starten gebruik je ?f te weinig choke ?f de auto heeft onderhoud nodig.
In de winter heb ik me helemaal lens getrapt op het gaspedaal om de auto aan te laten slaan en dat was dus 100% achterstallig onderhoud.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;121151 schreef : Het instructieboekje zegt dan ook: bij koude start, zomer of winter, de choke volledig uittrekken. De carburateur heeft een mechanisme dat de chokeklep zelf weer een stukje openzet na de start, dus de aanwijzingen van vroegah (driekwart choke, of 'door een weerstand trekken') zijn niet meer noodzakelijk. Starten van een warme motor vereist geen choke, dat is simpelweg een klein beetje gasgeven om de motor te helpen aanslaan.
Dat heb ik het dus toch goed onthouden

- V300 register
- Verbannen
-