refurbishing

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 11:29 #629425 door V300 register
refurbishing is gemaakt door V300 register
Ik ben vandaag ook aan een carburateurrevisie begonnen. Dit om het schokken in lage toeren en het moeilijke starten op te lossen.

Nu vroeg ik mij af, dat spul dat tegen de vlotterbak geschroefd zit (deellastverrijking?), wat doet dat precies en hoe werkt het. Het membraan zit immers niet in de revisieset. Het membraan dat er nu inzit is wel oud, maar ziet er op het eerste gezicht goed uit op ??n barstje na. Is het belangrijk dat dit ook vervangen wordt?

Verder vroeg ik me af waar al die gaatjes in de venturi net voor de gasklep voor dienen en waar ze op uitkomen, ik kan er nogal moeilijk aan met mijn compressor.

Ik heb denk ik ook al twee probleempjes gevonden:
het membraan van de pneumatische choke zag er niet uit en was zelfs lichtjes gescheurd; dit geeft dan een klein vacuumlek, niet?

en het rubberen spul dat omhoog komt om de vlotterbakontluchting af te sluiten, komt zeer traag en niet helemaal omhoog, waarschijnlijk wat vuil tussen die veer.
Waarvoor dient dat rubberen ding eigenlijk, het sluit de ontluchting af als je gas geeft, maar trekt de vlotterbak dan niet vacuum?

Ik weet het, weer een hele hoop vragen, maar ik doe het liever goed.

Alvast bedankt!
Nicholas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 14:35 #795390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic refurbishing
als je luchtfilter goed verstopt zit, trekt dat inderdaad vacuum (samen met de rest van je inlaatsysteem boven de gasklep)

en dat heeft dus de functie dat bij een verstopt luchtfilter er anders extreme mengselverrijking zou plaatsvinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 15:15 #795393 door V300 register
er zou een rubberen o ringetje op de stationairsproeier moeten zitten, maar ik heb hem er af gehaald en er zat er geen op? ik heb zo'n elektrische stationairsproeier en als ik er een rubbertje opdoe dek ik drie gaatjes afdie juist tegen de schroefdraad zitten.

zonder rubber dan?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 15:18 #795394 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic refurbishing
o- ringetje zit achter het draad van de stationairsproeier, die o-ring gaat pas afdichten op de laatste slag bij het vastzetten van de stationairsproeier zeg maar.

er zit een metalen houdertje omheen/achter die voorkomt dat de o-ring verrot gedraaid wordt op het moment dat je de sproeier vastzet:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 15:23 #795395 door V300 register
ok, op die manier! bedankt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 13:28 #827454 door V300 register

antiekeradio;118332 schreef : als je luchtfilter goed verstopt zit, trekt dat inderdaad vacuum (samen met de rest van je inlaatsysteem boven de gasklep)

en dat heeft dus de functie dat bij een verstopt luchtfilter er anders extreme mengselverrijking zou plaatsvinden.

De vlotterkamer heeft dus twee ontluchtingen? ??n via de luchtfilter die altijd open staat en ??n gwn rechtstreeks aan de buitenlucht die afgesloten wordt bij gasgeven.

Als de luchtfilter dan verstopt zou zitten trekt de vlotterkamer vacuum bij gasgeven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 15:48 #827471 door V300 register
dat klopt als een bus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 18:30 #827481 door V300 register
Fantastisch!

ze hebben daar echt aan alles gedacht:wtf:

Hoe weet jij zulke dingen, bestaat er een gedetailleerde uitleg van de werking van dit type carburator, met alle kanaaltjes en mechanismen beschreven?
Ik heb zo ??n van een ford variabele venturi carburator en vind dat zeer interessant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:40 #827516 door V300 register
met de constructie- en werkings boeken van de 343, plus de introductie service manuals van de 1700, plus nog wat andere literatuur kom je een heel eind.

de meeste van dit soort 'slimmigheidjes' zijn in vele carburateurs toegepast.

De variabele venturi van Ford is weer zo'n totaal afwijkend systeem, wat je zelden terugziet. Laatst las ik in een oldtimer tijdschrift iets over een auto die veel te rijk liep, wat bleek te komen doordat het verarmingsmembraan kapot was. nog n???it van gehoord :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 10:48 #827526 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic refurbishing

Nicholas;141637 schreef : Hoe weet jij zulke dingen

Wouter heeft een ziekelijke drang naar kennis... :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC