refurbishing
- V300 register
- Verbannen
-
Nu vroeg ik mij af, dat spul dat tegen de vlotterbak geschroefd zit (deellastverrijking?), wat doet dat precies en hoe werkt het. Het membraan zit immers niet in de revisieset. Het membraan dat er nu inzit is wel oud, maar ziet er op het eerste gezicht goed uit op ??n barstje na. Is het belangrijk dat dit ook vervangen wordt?
Verder vroeg ik me af waar al die gaatjes in de venturi net voor de gasklep voor dienen en waar ze op uitkomen, ik kan er nogal moeilijk aan met mijn compressor.
Ik heb denk ik ook al twee probleempjes gevonden:
het membraan van de pneumatische choke zag er niet uit en was zelfs lichtjes gescheurd; dit geeft dan een klein vacuumlek, niet?
en het rubberen spul dat omhoog komt om de vlotterbakontluchting af te sluiten, komt zeer traag en niet helemaal omhoog, waarschijnlijk wat vuil tussen die veer.
Waarvoor dient dat rubberen ding eigenlijk, het sluit de ontluchting af als je gas geeft, maar trekt de vlotterbak dan niet vacuum?
Ik weet het, weer een hele hoop vragen, maar ik doe het liever goed.
Alvast bedankt!
Nicholas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
en dat heeft dus de functie dat bij een verstopt luchtfilter er anders extreme mengselverrijking zou plaatsvinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zonder rubber dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er zit een metalen houdertje omheen/achter die voorkomt dat de o-ring verrot gedraaid wordt op het moment dat je de sproeier vastzet:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;118332 schreef : als je luchtfilter goed verstopt zit, trekt dat inderdaad vacuum (samen met de rest van je inlaatsysteem boven de gasklep)
en dat heeft dus de functie dat bij een verstopt luchtfilter er anders extreme mengselverrijking zou plaatsvinden.
De vlotterkamer heeft dus twee ontluchtingen? ??n via de luchtfilter die altijd open staat en ??n gwn rechtstreeks aan de buitenlucht die afgesloten wordt bij gasgeven.
Als de luchtfilter dan verstopt zou zitten trekt de vlotterkamer vacuum bij gasgeven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ze hebben daar echt aan alles gedacht:wtf:
Hoe weet jij zulke dingen, bestaat er een gedetailleerde uitleg van de werking van dit type carburator, met alle kanaaltjes en mechanismen beschreven?
Ik heb zo ??n van een ford variabele venturi carburator en vind dat zeer interessant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de meeste van dit soort 'slimmigheidjes' zijn in vele carburateurs toegepast.
De variabele venturi van Ford is weer zo'n totaal afwijkend systeem, wat je zelden terugziet. Laatst las ik in een oldtimer tijdschrift iets over een auto die veel te rijk liep, wat bleek te komen doordat het verarmingsmembraan kapot was. nog n???it van gehoord

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wouter heeft een ziekelijke drang naar kennis... :+Nicholas;141637 schreef : Hoe weet jij zulke dingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.