Tikkende motor
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2009 14:52 #629407
door Erick Janssen (GAST)
Tikkende motor is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
De motor van mijn nieuwe aanwinst heeft een tikkend geluid, ik heb de klepstoters na gegaan of ze wel goed onder de tuimelaar zaten, kleppen gesteld en nog zit de tik er in, hoe kan ik na gaan of het een drijfstanglager, zuigerpenlager of een krukaslager is, of moet ik de hele blok uit elkaar nemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2009 15:14 #794865
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tikkende motor
Ik zeg oliedruk meten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2009 18:44 #794885
door V300 register
Kan ook de verkeerde olie inzitten van een te goede kwaliteit. 5 w 30 ofzo. Is wel zo het blok kapot. Maar ik denk niet dat dat het geval is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2009 15:32 #796840
door V300 register
De mijn doet dat ook geluid komt niet bij de kleppen vandaan.
Enigste wat ik kan bedenken is de benzinepomp
Enigste wat ik kan bedenken is de benzinepomp
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2009 20:13 #796868
door V300 register
de mijne ook
hij doet het ook als ik de koppeling induw en het geluid verandert met het toerental
heb mijn kleppen net gesteld, de inlaat op 0,15 en de uitlaat op 0,20 mm, das dus goed
ik kan niet goed horen in de motorruimte waar het geluid vandaankomt, maar meende dat het van de verdelerkap kwam, die is echter nieuw, dus misschien is het inderdaad de brandstofpomp die zit daar niet veraf
is dat een bekend probleem?
ik hoor het tikken overigens beter als ik aan het rijden ben dan wanneer ik met mijn kop in de motorruimte hang
hij doet het ook als ik de koppeling induw en het geluid verandert met het toerental
heb mijn kleppen net gesteld, de inlaat op 0,15 en de uitlaat op 0,20 mm, das dus goed
ik kan niet goed horen in de motorruimte waar het geluid vandaankomt, maar meende dat het van de verdelerkap kwam, die is echter nieuw, dus misschien is het inderdaad de brandstofpomp die zit daar niet veraf
is dat een bekend probleem?
ik hoor het tikken overigens beter als ik aan het rijden ben dan wanneer ik met mijn kop in de motorruimte hang
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2009 20:37 #796877
door Anjo van den Akker
ik vind dit nog nieteens zo'n gekke suggestie..
de brandstofpomp kan volgens mij niet gaan tikken; hij bestaat uit een hevel welke een membraampje aandrijft en z'n aandrijving krijgt van de nokkenas.. er zit een veer in om rammelen van het hevel tegen te gaan en verder zitten er geen boeiende onderdelen in zo'n ding.
de oliepomp zit recht onder de verdeleras dus goede kans dat je die hoort tikken (foute boel)
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Tikkende motor
rwdstudent;117789 schreef : Ik zeg oliedruk meten
ik vind dit nog nieteens zo'n gekke suggestie..
de brandstofpomp kan volgens mij niet gaan tikken; hij bestaat uit een hevel welke een membraampje aandrijft en z'n aandrijving krijgt van de nokkenas.. er zit een veer in om rammelen van het hevel tegen te gaan en verder zitten er geen boeiende onderdelen in zo'n ding.
de oliepomp zit recht onder de verdeleras dus goede kans dat je die hoort tikken (foute boel)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2009 23:16 #796888
door V300 register
shit, hoop dat het da ni is, gans blok moet dan uiteen? en er zal dan al schade zijn?
rijdt voor de rest gewoon goed hoor...
is er een andere manier om dit uit te sluiten, want oliedruk meten moet in de garage, niet?
rijdt voor de rest gewoon goed hoor...
is er een andere manier om dit uit te sluiten, want oliedruk meten moet in de garage, niet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2009 23:34 #799377
door V300 register
heb net nog even geluisterd met een stetoscoop sterkste geluid komt toch bij de brandstofpomp vandaan en wel aan de buitenzijde daar waar de beide aan en afvoer aansluitingen zitten
Frequentie is lager dan van de kleppen
Frequentie is lager dan van de kleppen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2009 00:15 #799383
door V300 register
het kan wel kapot, als de hefboom bijvoorbeeld speling heeft op zn lagers...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2009 20:18 #800307
door V300 register
het tikken is duidelijk te horen in de cabine als ik aan het rijden ben, veel minder duidelijk als ik met mijn hoofd in de motorruimte hang en manueel gas geef rechtstreeks aan de carburateur
Moderators: Mark Smeets