Krijg aandrijfstang niet teruggeplaatst
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2009 00:22 #628916
door Ted Bogers
Krijg aandrijfstang niet teruggeplaatst is gemaakt door Ted Bogers
Vanavond eindelijk variomatic erin geplaatst en tank teruggemonteerd.
Helaas krijg ik nu met geen mogelijkheid de aandrijfstang tussen koppeling en primair teruggeplaatst. Ik krijg de stang aan de kant van de primair maar 1,5 cm op de spievertanding (terwijl hij aan de voorkant naast de spievertanding van de koppeling hangt) Ook zonder veer gaat hij er maar 1,5 cm op waarna hij muurvast komt te zitten.
Ik heb de stang op 2 los liggende primairen geprobeerd. Hier gaat hij prima op.
Zou het komen omdat hij er enigszins schuin op wordt gezet? Dit kan volgens mij ook niet anders.
Misschien nog iemand met ideen?
Groeten,
Ted Bogers
Helaas krijg ik nu met geen mogelijkheid de aandrijfstang tussen koppeling en primair teruggeplaatst. Ik krijg de stang aan de kant van de primair maar 1,5 cm op de spievertanding (terwijl hij aan de voorkant naast de spievertanding van de koppeling hangt) Ook zonder veer gaat hij er maar 1,5 cm op waarna hij muurvast komt te zitten.
Ik heb de stang op 2 los liggende primairen geprobeerd. Hier gaat hij prima op.
Zou het komen omdat hij er enigszins schuin op wordt gezet? Dit kan volgens mij ook niet anders.
Misschien nog iemand met ideen?
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2009 10:26 #774936
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Krijg aandrijfstang niet teruggeplaatst
beetje molykote vet op doen; zorgen dat er verder geen al te erge aangekoekte prut in de vertandingen zit; en dan gewoon met een rubber hamer erop tikken. je kunt eventueel aan de primair gaan hangen om hem in de rubbers iets omlaag te trekken, zodat hij wat kantelt
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2009 11:23 #774949
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Krijg aandrijfstang niet teruggeplaatst
Ik had al gedacht om de hele primair een beetje los in de bouten te laten hangen zodat ik hem aan de punt enigszins kan kantelen.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2009 22:48 #775090
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Krijg aandrijfstang niet teruggeplaatst
Inmiddels probleem opgelost. Inderdaad de primair enigszins losgegooid en de drijfstang aan de kant van de primair er in geslagen met een zelfgemaakte vork van een blok hout. Door een spanband aan de stang vast te maken kon ik de veer dermate indrukken en vasthouden dat ik mijn auto niet hoefde om te draaien. (Ik heb maar een heel klein smeerputje met beperkte ruimte)
Auto nu weer helemaal op orde. Direct ook maar nieuwe varioriemen geplaatst en het een en ander getectyleerd. (Zie ook topic; bouten secundair muurvast)
Groeten en bedankt voor de tips
Auto nu weer helemaal op orde. Direct ook maar nieuwe varioriemen geplaatst en het een en ander getectyleerd. (Zie ook topic; bouten secundair muurvast)
Groeten en bedankt voor de tips
Moderators: Mark Smeets