Meh. Koude start
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2009 23:58 #628781
door V300 register
Meh. Koude start is gemaakt door V300 register
Streepje heeft dezelfde kuren als mijn auto begreep ik, dus daarom maar even een vraagje hiero geplaatst in de hoop dat jullie mij (ons) kunnen helpen.
Koud starten is een drama op dit moment. Ik zit gewoon een halve minuut te cranken, vervolgens loopt het even, dan zakt het terug, dan geef ik iets gas om uitvallen te voorkomen. Pas wanneer het boeltje een beetje is opgewarmd, is er niets meer aan de hand. Ik weet dat mijn waterpomp zo lek is als het spreekwoordelijke vergiet en dat de v-snaar ook niet best is, maar is dat 'gerelateerd'?
Wil ik vervolgens met mijn moeizaam lopend gehouden motortje wegrijden, dan houdt de auto gigantisch in, ongeacht hoeveel choke of gas je geeft. Gevolg: bokkend wegrijden, nul vermogen. Het lijkt wel of hij zichzelf compleet verzuipt. Ik dacht haast nog dat de koppeling eraan was, maar ook hier geldt: eenmaal warmgelopen is er niets aan de hand.
Ook begon ik nogal aan mijn vacuumslangterugmonteerkunde te twijfelen omdat ik die aan de primair los heb gehad bij riemwissel - misschien had ik iets omgedraaid waardoor ik continu in de hoogste versnelling zou rijden - maar die passen toch maar op ??n gat. En dan zou ik dat in alle andere omstandigheden ook moeten merken. Riemspanning moet sowieso opnieuw gecheckt, maar dan nog - dan zou ik daar toch altijd last van moeten hebben?
Koud starten is een drama op dit moment. Ik zit gewoon een halve minuut te cranken, vervolgens loopt het even, dan zakt het terug, dan geef ik iets gas om uitvallen te voorkomen. Pas wanneer het boeltje een beetje is opgewarmd, is er niets meer aan de hand. Ik weet dat mijn waterpomp zo lek is als het spreekwoordelijke vergiet en dat de v-snaar ook niet best is, maar is dat 'gerelateerd'?
Wil ik vervolgens met mijn moeizaam lopend gehouden motortje wegrijden, dan houdt de auto gigantisch in, ongeacht hoeveel choke of gas je geeft. Gevolg: bokkend wegrijden, nul vermogen. Het lijkt wel of hij zichzelf compleet verzuipt. Ik dacht haast nog dat de koppeling eraan was, maar ook hier geldt: eenmaal warmgelopen is er niets aan de hand.
Ook begon ik nogal aan mijn vacuumslangterugmonteerkunde te twijfelen omdat ik die aan de primair los heb gehad bij riemwissel - misschien had ik iets omgedraaid waardoor ik continu in de hoogste versnelling zou rijden - maar die passen toch maar op ??n gat. En dan zou ik dat in alle andere omstandigheden ook moeten merken. Riemspanning moet sowieso opnieuw gecheckt, maar dan nog - dan zou ik daar toch altijd last van moeten hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 00:08 #766863
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Meh. Koude start
streepje schijnt koud nog net iets beter te starten als de jouwe niels, maar dat valt waarschijnlijk te wijten aan het gescheurde uitlaatspruitstuk wat jij hebt; zorgt o.a. voor vermogenverlies
het rare is dat het eenmaal warm aardig goed zit, meestal is dat andersom, of er moet iets in het spel zijn dat van warmte uitzet en vervolgens wel afdicht.
- trek brandstofaanvoerleiding los van de carburateur, en kijk of deze direct begint te spuiten zodra je crankt.
- controleer thermoswitch/klep in luchtfilterhuis + aanzuig "darm" van warme lucht dat bij het uitlaatspruitstuk vandaan komt
- dop vacuum aansluitingen bij inlaatspruitstuk en carburateurvoet direct af, en kijk dan of de stationairloop verbeterd, let op testmethode; absoluut niet mee gaan rijden!
- controleer in/uit-laatspruitstukpakking en carburateurvoet pakkingen
- controleer verdelerkap + rotor vanuit de binnenzijde
- geef met motor uit handmatig gas en kijk of de acceleratiesproeier direct begint te spuiten, en je benzine binnen de venturi ziet vernevelen
na dit alles nog geen soelaas, zijn beide motoren al aan de co meter gehangen en dito goed afgesteld? niels, voor dat laatste is het voor jou wijs om eerst je spruitstuk incl pakkingen te vervangen anders krijg je alsnog een onjuiste meting
het rare is dat het eenmaal warm aardig goed zit, meestal is dat andersom, of er moet iets in het spel zijn dat van warmte uitzet en vervolgens wel afdicht.
- trek brandstofaanvoerleiding los van de carburateur, en kijk of deze direct begint te spuiten zodra je crankt.
- controleer thermoswitch/klep in luchtfilterhuis + aanzuig "darm" van warme lucht dat bij het uitlaatspruitstuk vandaan komt
- dop vacuum aansluitingen bij inlaatspruitstuk en carburateurvoet direct af, en kijk dan of de stationairloop verbeterd, let op testmethode; absoluut niet mee gaan rijden!
- controleer in/uit-laatspruitstukpakking en carburateurvoet pakkingen
- controleer verdelerkap + rotor vanuit de binnenzijde
- geef met motor uit handmatig gas en kijk of de acceleratiesproeier direct begint te spuiten, en je benzine binnen de venturi ziet vernevelen
na dit alles nog geen soelaas, zijn beide motoren al aan de co meter gehangen en dito goed afgesteld? niels, voor dat laatste is het voor jou wijs om eerst je spruitstuk incl pakkingen te vervangen anders krijg je alsnog een onjuiste meting
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets