Carb's, 32 DIR / 109 uitwisselbaar met 32 dir 93

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 19:34 #628702 door V300 register
Carb's, 32 DIR / 109 uitwisselbaar met 32 dir 93 is gemaakt door V300 register
Beste Volvo 300 liefhebbers,

Hoe het kan ik weet het niet maar mijn carb geeft problemen, tenminste laten we hopen dat het 'm daar inzit.

Nu denk ik erover om er een nieuwe carb op te zetten. Op de voet van mijn motor staat (voor zover ik het kan ontcijferen) '320 ir 109' gegraveerd.

Kan hierop een een carb met de aanduiding 32 DIR 93?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Hartelijke groet,

Teije

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2009 19:57 #761349 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Carb's, 32 DIR / 109 uitwisselbaar met 32 dir 93
Hoi Teije,

Problemen aan je carburateur kunnen eenvoudig op te lossen zijn. Wat zijn de symptomen?

Wellicht kan Anjo (forummer AvdAkker) je prima helpen bij dit probleem.

Groet,
Joost

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2009 22:27 #761405 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Carb's, 32 DIR / 109 uitwisselbaar met 32 dir 93
Teije is inmiddels al een bekende van mij:+

ik heb bij zijn auto enkele weken terug een beurt uitgevoerd, dus ontsteking vervangen, kleppen gesteld, extra brandstoffiltertje geplaatst, de carb van buitenaf gecheckt en nog wat andere ditjes en datjes.

motor liet ik uiteraard prima lopend achter, al was er nog wel wat raars mbt het openen van de 2e trap, die ging maar half open.. aan de afstelling van de carb heb ik niets veranderd want de motor liep gewoon prima.

toen kreeg ik nog geen week later een pbtje van teije dat de auto voor geen meter meer liep, en dan denk ik toch aan het enige wat ik niet open gehaald heb (bij mij geld, don't fix if it aint broken!) de carburateur. heb hier het brandstofzeefje van schoongemaakt, en de 5 boutjes van het vlotterdeksel 1 voor 1 losgedraaid en in de loctite gezet, en thats it.

Teije was naderhand nog een keertje naar een garage geweest met dit probleem, waar m'n mooie brandstoffiltertje als zogenaamde oorzaak de kliko in is gekwakt omdat het zogenaamd niet geschikt was voor een brandstofmotor:+ (YEAH RIGHT!!) uiteraard hielp dat niet, want dat is gewoon een normaal brandstoffilter, en voldoet meer dan prima (gebruik ze zelf altijd!!)

ik krijg vanavond ook een pbtje van Teije met bovenstaande vraag en nog wat nadere informatie;

Overigens zijn de problemen het grootst in vochtig weer en hij lijkt ook olie te verbruiken...(ook flink wat witte en soms wat blauwiger walm uit de uitlaat)

het vochtige weer heeft geen invloed op de ontsteking, want daarvan is alles nieuw. dus of puur toeval, of wat anders in het spel. flink wat witte en soms blauwige rook uit de uitlaat doet mij denken/twijfelen aan de koppakking want aan de carburateur was verder echt serieus totaal niets vreemds te zien (zelfs de acceleratiesproeier zat keurig vast!)

Teije, hier een paar dingetjes die je zelf kan controleren:
- controleer je koelvloeistofniveau
- controleer je oliepeil niveau, en steek de olie op de peilstok aan met een aansteker (branden is goed, branden/knetteren is foute boel)
- draai de olievuldop los, is daar wit/beige achtige zooi zichtbaar tegen de rand van "pijp" waar de olievuldop tegenaan geschroefd wordt?

ga daarnaast van de week even naar de garage, en vraag om een compressiemeting. eventueel kan ik deze week een keer 's avonds langsscheuren om die meting uit te voeren (10 minuten werk)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 12:25 #763705 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Carb's, 32 DIR / 109 uitwisselbaar met 32 dir 93
Hoe gaat het met de auto? en zijn Carberateurs uitwisselbaar en moet je dan dingen overzetten? Dus is het huis hetzelfde?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC