Olie...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 15:22 #799918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olie...
Geen terugslagklep in de Mann nee, maar verder zijn het wel goeie filtertjes!
Ik ben nu aan mijn tweede toe en ik heb ondertussen op een maand of 6 een 10.000km gereden! De nieuwe zit er nu al een 5000km op!
Goeie dingetjes verder!
Ik ben nu aan mijn tweede toe en ik heb ondertussen op een maand of 6 een 10.000km gereden! De nieuwe zit er nu al een 5000km op!
Goeie dingetjes verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 16:31 #799924
door V300 register
het gat met schroefdraad heeft ook geen terugslagklep, daar gaat namelijk de olie door vanuit het filter naar de hoofd olie leiding in het blok.
de terugslagklep is de rubberen flap die tegen de gaatjes rondom het midden aan gedrukt zit van binnen af. Daarlangs komt de olie vanuit de oliepomp naar boven.
de terugslagklep is de rubberen flap die tegen de gaatjes rondom het midden aan gedrukt zit van binnen af. Daarlangs komt de olie vanuit de oliepomp naar boven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:12 #799951
door V300 register
wat jij beschrijft kun je dus niet waarnemen door het filter te bekijken (alleen door het open te knippen)?
edit: ze waren van Knecht/Mahle
ik ken andere filters (voor andere auto's) waar wel een metalen klepje zit bij het gat met de schroefdraad. (volgens mij bosch en/of purulator)antiekeradio;120579 schreef : het gat met schroefdraad heeft ook geen terugslagklep, daar gaat namelijk de olie door vanuit het filter naar de hoofd olie leiding in het blok.
wat jij beschrijft kun je dus niet waarnemen door het filter te bekijken (alleen door het open te knippen)?
edit: ze waren van Knecht/Mahle
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:54 #799971
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Olie...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:57 #799972
door V300 register
die opbouw is niet standaard voor de filters die ze leveren voor de 300 serie
maar in dit geval zit het terugstroomklepje inderdaad in het midden.
maar in dit geval zit het terugstroomklepje inderdaad in het midden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 00:01 #800001
door V300 register
bij mijn brezan hadden ze alleen de Mann (zonder het waarneembare klepje), maar ik prefereer iets als op het plaatje: verder zoeken hier dan maar.
(of het filter moet zodanig tegen het blok aan zitten dat het niet leegloopt, maar ik heb nog niet gekeken (gevleugelde woorden))
prima plaatje. volgens mij van de Bosch filters (voor VAG auto's) die ik bedoelde: je kon er ongeveer een kootje van je pink in steken voordat je aan het klepje stootte.. klopt aardig.Wouter76;120627 schreef :
Deze afbeelding vond ik op de site van Bosch.
bij mijn brezan hadden ze alleen de Mann (zonder het waarneembare klepje), maar ik prefereer iets als op het plaatje: verder zoeken hier dan maar.
(of het filter moet zodanig tegen het blok aan zitten dat het niet leegloopt, maar ik heb nog niet gekeken (gevleugelde woorden))
Moderators: Mark Smeets