Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 18:03 #628287 door V300 register
Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Ik heb een vraag over mijn pas aangeschafte volvo 340. Met koude motor loopt alles prima, soms wat schokkerig optrekken maar dat is dan ook alles.
Echter als ik een tijdje snelweg heb gereden en dan weer de bebouwde kom in ga begint mijn km teller wijzertje enorm te schudden onder de 70 km/u. Ook hoor ik wanneer de motor bij het stoppen overgaat in stationair een soort krakend of ratelend geluid. Lijkt van voor te komen.
Moet ik mijn autotje wellicht een keer laten stellen of een grote beurt geven?
Ik hoop dat iemand suggesties heeft :worship:

Groeten,

Geert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:25 #743297 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
een beurt geven valt gewoon onder je reguliere onderhoud, en het is totaal niet verkeerd om dat gewoon een keer te doen, zeker als een auto net aangeschaft is.

over de bibberende kilometerteller; klinkt alsof de kabel droog staat, vanaf het linkervoorwiel loopt de kabel door de motorruimte de auto zelf in, zit achterop de klokkenwinkel aangesloten dmv een bajonetaansluiting (slagje tegen de klok in is los) om er bij te komen moet je de zwarte afdekplaat boven de pedalbox loshalen en dan kijk je via via zo tegen de kabel aan. even de kabel lossen en dan de kabel wat smeren met een paar druppels machineolie(universeel smeermidddel/huistuinkeuken olie).

als je een beurt en een checkup zelf niet aandurft ben ik zelf ook wel bereid om tegen geringe vergoeding (geen dealer prijzen:D) te kijken, eerste mogelijkheid is 21 dec.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:46 #743303 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
Ik wilde je ook al adviseren om even langs Anjo te gaan, dan weet je bijna zeker dat je straks weer een prima rijdende auto onder je achterste hebt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 10:43 #743316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
Dat lijkt mij wel wat.:woei:
Woon je in de buurt van Utrecht? En hoe gaat dit verder in zijn werk? Je kunt mij bereiken op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan kunnen we een afspraak maken!

21e komt mij ook goed uit!

groeten

Geert

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:19 #743365 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
Benschop is op fietsafstand van Utr?g...
ohnee, Anjo doet alleen aan waterfietsen:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 20:31 #745099 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
hee hier staat het topic! grappig ik heb dus verkeerd gezocht:D

afijn, afgelopen zondag heb ik geert bijzonder tevreden gemaakt al zeg ik het zelf. het is een hele wijze 340 5drs blueline! op een paar stadsverkeer plekjes (deukjes/krasjes) is het een hele wijze auto! de voorbalk heeft een plekje van 2 bij 3 cm dus zelfs dat zag er bijzonder goed uit!

het karretje was bij volvo in onderhoud geweest, was te zien aan het model bougies en kabels, en aan de 3 TUBES VLOEIBARE PAKKING ONDER HET LUCHTFILTERHUIS:grr::grr: leren ze het nou nooit?!??

gedaan:
bougies vervangen, waren aardig OP te noemen!
bougiekabels vervangen, waren redelijk maar vervangen is beter uiteraard.
verdelerkap vervangen, was op te noemen (er was weinig over van de aluminium contacten)
rotor vervangen, was ook netjes volledig ingebrand:D
kleppen gesteld, 6 stuks hadden directe verstelling nodig ivm afwijking groter als 0,1mm , andere 2 voor het mooie nagesteld.
brandstofleidingen vervangen en een filtertje aangelegd.

luchtfiltertje was vergeten en zou deze week ook nog even vervangen worden.

de carb zag er netjes uit, toch even de moertjes/boutjes nagelopen. enige minpunt was dat 2 van de 3 m5 tapeinden dolgedraaid waren. ik zou daar later even m6 in tappen en een boutverbinding maken. op wat gescheurde vacuumslangetjes na kon ik geen gekke dingen vinden en we konden starten, auto startte direct en liep netjes. geen narigheden en de motor leverde ook z'n vermogen en was zoals het hoort heerlijk direct!

vario nog even nagelopen en opschakelzijde zuigt continue, even toerental verhoogd en een klik is hoorbaar. klepje kapot dus. even openschroeven bevestigde de conclusie, ik rondde af en ging ervandoor.

toen ik net een half uurtje thuis was kreeg ik een blij telefoontje van geert die z'n blueline inmiddels een totaal andere rijervaring vond en er erg blij mee was, voor het mooie kwam hij graag nu al langs voor een juiste bevestiging van het luchtfilterhuis en een emvk. dat kon nog wel even en thuis ook even aan de slag gegaan. emvk was zo gefixt en het werkte weer zoals het hoort. nu dat luchtfilterhuis nog, 2 gaten naar m6 getapt en nu die boven de stationairsproeier. mooi niet dus, tap brak af.

van de carb die ik bij chesten eraf gehaald heb ik het vlotterdeksel geleend en de boel opnieuw samengebouwd, bij die carb zitten de tapeinden nog goed dus de moeite om dat naar m6 om te bouwen heb ik niet genomen.

het acceleratiemembraam is een tikje lek wat het enige technische mankement nog is van de auto, en dat zit in een w250 revisiesetje wat ik helaas niet voor de hand had liggen. en dat was wel de finishing touch, voor de komende 10000km of de periode van een jaar, dan moet je zoals bij elke auto weer beginnen met controleren/vervangen en afstellen;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 20:58 #745110 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
Anjo is weer bezig geweest!yeehaa!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 00:07 #745126 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
Ik denk dat ik maar richting Benschop verhuis in plaats van richting de Drechtsteden. Altijd handig... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2009 17:37 #746563 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic
We geven Anjo gewoon een gele 340 Diesel met zwaailampen er op.

AVDAW

(AnjovdAkkerWegenhulp) :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 18:47 #746583 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Vragen omtrent mijn 340 1.4 automatic

slb_340;82655 schreef : We geven Anjo gewoon een gele 340 Diesel VAN met zwaailampen er op.

AVDAW

(AnjovdAkkerWegenhulp) :D

Maar wel met volvo300club bestickering

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC