Stationairloop

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 15:30 #628280 door V300 register
Stationairloop is gemaakt door V300 register
Mijn auto: 340 B14.4S uit 1988, 5-bak, 248Kkm
Dit weekeind hebben we de spruitstukpakking vervangen. Alles so far so good. Bij het huiswaarts rijden viel op dat de gaskabel nagesteld moet worden (pedaal hing laag) evenals het stationair toerental, dat was erg laag.

Na dat gedaan te hebben krijg ik hem niet lekker stationair lopend. Eerst bleef de motor alleen veel te snel (+-2000tpm, heb geen toerenteller) lopen. Daaronder sloeg hij hoe dan ook af. Na wat gerommel aan de CO schroef is dat teruggebracht tot een wat acceptebeler niveau, maar het is erg onregelmatig, de motor rookt nu nogal en dieselt opeens erg lang na (niet altijd trouwens). Carburateur zit nog wel goed vast, stekkerverbinding vd stationairafsluiter is in orde imo (heb ik schoongemaakt).

Wat heb ik over het hoofd gezien? Heeft iemand een plaatje hoe de slangen aan de carburateur dan wel horen (ik heb gezocht, maar niet gevonden)? Ik meen dat ze goed zitten, maar een foutje is zo gemaakt natuurlijk:D Andere ideeen wat ik nu het beste kan doen, want mijn ideenvoorraad is even uitgeput:hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 15:41 #743081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairloop
Onderste slang aan de carburateur die naar de carterventilatie loopt, controleren op lekkage. Heb ik laatst ook weer gehad (B14.4E) en je hoorde ook een duidelijk gesis. Even bij een garage aan de CO meter hangen voor correct afstellen is aan te raden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD