afstellen carburateur weber 32dir 83
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2008 21:46 #628203
door V300 register
afstellen carburateur weber 32dir 83 is gemaakt door V300 register
wie kan mij vertellen waar de bypass stelschroef voor is met het afstellen van de weber??
wat is volgens jullie de juiste manier hierbij met afstellen.
volghorde welk ik uitvoer:
toerental afstellen op 800 +- 50.
benzine stelschroef afstellen totdat de motor in toeren daalt/stijgt puur op het geluid.
maar dan blijft de bypass stelschroef over. wat moet ik hier mee? helemaal dicht of juist zo ver mogelijk open?
wat is volgens jullie de juiste manier hierbij met afstellen.
volghorde welk ik uitvoer:
toerental afstellen op 800 +- 50.
benzine stelschroef afstellen totdat de motor in toeren daalt/stijgt puur op het geluid.
maar dan blijft de bypass stelschroef over. wat moet ik hier mee? helemaal dicht of juist zo ver mogelijk open?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-11-2008 13:23 #738605
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afstellen carburateur weber 32dir 83
ondertussen begonnen aan de reversie van de carburateur. 
nu rest mij een vraag, de eerste trap sproeiers, komen deze uit in de primaire venturie?
mvg,
jeroen

nu rest mij een vraag, de eerste trap sproeiers, komen deze uit in de primaire venturie?
mvg,
jeroen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2008 23:56 #738810
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afstellen carburateur weber 32dir 83
nope, die komen uit in de emulsiekamer.
Onder de primaire luchtsproeier zit een pijpje met gaatjes; de emulsiepijp.
Die steekt dus van bovenaf in de emulsiekamer, van onderaf komt de benzine via de hoofdsproeier.
de venturi, zit aangesloten via de zijkant, aan de bovenkant van de emulsiekamer (als je het vlotterdeksel eraf hebt, kun je de venturi eruit trekken met een tang. maar dit is normaal gezien niet nodig)
het is aan te raden zowel de benzinesproeier als de luchtsproeier + emulsiepijp eruit te halen, zodat je met een sat?prikker de emulsiekamer goed schoon kunt maken.
Ik heb wel eens een carburateur van een 343 gehad, waarbij de hele emulsiekamer van de 2e trap dichtgekoekt zat. Deze was blijkbaar nooit met meer dan halfgas bereden.... (hij sloeg ook af als je het gas onderin trapte)
Onder de primaire luchtsproeier zit een pijpje met gaatjes; de emulsiepijp.
Die steekt dus van bovenaf in de emulsiekamer, van onderaf komt de benzine via de hoofdsproeier.
de venturi, zit aangesloten via de zijkant, aan de bovenkant van de emulsiekamer (als je het vlotterdeksel eraf hebt, kun je de venturi eruit trekken met een tang. maar dit is normaal gezien niet nodig)
het is aan te raden zowel de benzinesproeier als de luchtsproeier + emulsiepijp eruit te halen, zodat je met een sat?prikker de emulsiekamer goed schoon kunt maken.
Ik heb wel eens een carburateur van een 343 gehad, waarbij de hele emulsiekamer van de 2e trap dichtgekoekt zat. Deze was blijkbaar nooit met meer dan halfgas bereden.... (hij sloeg ook af als je het gas onderin trapte)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2008 15:49 #743083
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic afstellen carburateur weber 32dir 83
Hoe gaat het met de carberateur?
Moderators: Mark Smeets