Stuurbekrachtigingsset

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2008 03:11 #628197 door V300 register
Stuurbekrachtigingsset is gemaakt door V300 register
Ik heb bij een sloper een setje (pomp + stuurhuis) voor stuurbekrachtiging gevonden voor 90 euro... Lijkt mij best wel interessant, maar nu is het zo dat ik dat zelf zou moeten gaan demonteren...
Qua technisch inzicht ben ik nog wel goed, maar... euhm, waar zitten die dingen en hoe komen ze los? :woops:
Iemand die even een pagina van haynes kan inscannen of gedetailleerd kan uitleggen wat en hoe?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2008 08:50 #737738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtigingsset
360 of 340? Als het om 360 gaat, ben ik geintresseerd(evt. voor ruil 340, die hebk namelijk)!

Het is eigenlij kheel makkelijk. Benodigde onderdelen:

- Stuurhuis (4 boutjes onder subframe, 2 stuurkogels los maken en 2 kniestukken los maken)
- Kniestuk stuurstang die de cockpit in gaat (is NIET gelijk aan onbekrachtigd, dus niet vergeten!!!)
- Pomp op het blok losschroeven (3 boutjes meen ik)
- reservoir loshalen
- poulie loshalen motorblok (dit is iets lastiger, je moet het blok blokkeren door bijv. een schroevendraaier bij het vliegwiel te steken (ik denk dat dat van boven wel lukt, maar misschien moet het van onder af))

En dan het geheel er in 1x uit. Dit is een zeldzame accesoire, en moet je ?cht niet laten liggen. Desnoods laat je hier de gegevens achter, dr zijn er genoeg die dit zoeken.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2008 10:14 #737748 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stuurbekrachtigingsset
Crisis, 90 euro is niet echt veel. Ik heb soms wel andere prijzen gehoord. Als je lid bent mag je hem bij mij in de werkplaats er onder zetten, eventueel met hulp van Paul.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2008 19:38 #737802 door V300 register
Voor zover ik weet gaat het wel degelijk om een set voor een 340, want bij mijn vraag aan de sloper heb ik er volgende documenten bij gezet en duidelijk vermeld dat het om een 340 ging!

ik wou er eveneens een gelijkaardige screenshot van het stuurhuis bijvoegen, maar ImageShack weigert deze blijkbaar up te loaden!

Ik zou hem wel graag gaan halen, zeker voor die prijs (want heb idd al andere prijzen gezien), maar als ik Paul's beschrijving lees, lijkt het mij opeens een stuk moeilijker...
Ik ga dit weekend even kijken of ik iemand kan vinden die mij eventueel kan helpen slopen, maar anders zal het niet voor nu zijn! Al zal het met veel spijt in mijn hartje zijn! Weet wel dat jullie dan de gouden tip krijgen over waar hij te vinden is!

PS is er trouwens niemand die een pagina van de haynes heeft! Dat zou echt wel handig zijn! Als jullie mss onderdelen nodig zouden hebben, laat het mij dan gerust weten he, dan probeer ik deze ook te demonteren en dan mogen jullie ze kopen tegen kostprijs plus verzending!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2008 21:33 #737813 door V300 register
Mijn ervaring met sloperijen is dat als je vraagt of ze nog een 340 of 360 hebben staan, ze meestal met een lange onge?nteresseerder arm naar een 440 of 460 wijzen. Maar er zijn uitzonderingen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 01:11 #737820 door V300 register
Gaan kijken is geen verspilling voor dat geld! 90 euro is toch een goeie prijs als het zo is! Heb ze al gezien voor rond de 400euro en bij een dealer ben je bijna 900 euro kwijt zonder montage (en dan is het ook maar tweedehands spul dat ze gebruiken)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 09:13 #737822 door V300 register

Dendorssers;76126 schreef : V(...)
Ik zou hem wel graag gaan halen, zeker voor die prijs (want heb idd al andere prijzen gezien), maar als ik Paul's beschrijving lees, lijkt het mij opeens een stuk moeilijker...
(...)

Vind je?
Ik heb even zitten tellen, en kom tot de conclusie dat het maximaal 16 boutjes/moertjes/schroefjes zijn en het enige lastige is dat je het blok moet zien te blokkeren. (in de versnelling zetten anders???)
Als ze bij de sloop zo liev zijn om hem even op een brug te zetten ofzo zodat je makkelijk bij de boutjes aan de onderkant kan, is het volgens mij een klusje dat je in een uurtje wel geklaard moet hebben.

(...)
PS is er trouwens niemand die een pagina van de haynes heeft! Dat zou echt wel handig zijn! Als jullie mss onderdelen nodig zouden hebben, laat het mij dan gerust weten he, dan probeer ik deze ook te demonteren en dan mogen jullie ze kopen tegen kostprijs plus verzending!

*hint* Als je lid bent, kan je op het ledenmenu bij een schat aan informatie over je autootje. Onder andere werkplaatshandboeken en vraagbaken. */hint*

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 11:15 #737828 door V300 register
In de versnelling en stevig de (hand)rem er op zal ook wel gaan denk ik. 't Stelt echt niet veel voor hoor. 't Is allemaal simpel schroefwerk.

Die poulie is even lastig, en de stuurkogels. Als de radiateur er niet in zit, kan je die poulie zelfs met de luchtsleutel doen (als ze die daar hebben, ik denk van wel).

Stuurkogels: Als je een stuurkogeltrekker beschikbaar hebt is het een koud kunstje. Mocht je die niet hebben, en lukt het niet: Je kunt ook gewoon de kogel los draaien van het stuurhuis. Dan is het zekerweten 5 minuten werk, zonder tool.

Haynes manual: voor clubleden zijn die gewoon beschikbaar online op de site. Reden te meer om lid te worden...;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 11:16 #737829 door V300 register
Zoals ik dus inderdaad al zei.
Haynes, en meer.... v??l meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 11:21 #737830 door V300 register
Ik lees te snel...:+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC