motor slaat af na stoppen
- V300 register
- Verbannen
-
De auto staat in een garage en wordt circa 3 keer per week voor langere ritten gebruikt.
Auto rijdt goed maar in circa 90% van de gevallen dat ik afrem om te stoppen slaat de motor af als je tot stilstand komt, dit is sinds 2 dagen. Met halve choke blijft de motor meestal wel draaien, maar heel slecht, net alsof deze op 3 cilinders loopt. Het kan zo maar gebeuren dat bij de volgende stop de motor, mooi en heel rustig blijft draaien, alsof er niets aan de hand is. Koude motor of warme motor maakt niet uit. Tijdens kruissnelheid niets te merken aan de motor, heel soms bij lage snelheid tot circa 50 km per uur rijdt de auto met horten en stoten.
Verdeelkap is schoongemaakt en met contactspray ingespoten, bougies gecontroleerd en schoongemaakt. Kabels zien er goed uit en met anit-vocht ingespoten. Kabelstekkers met contactspray ingespoten. Luchtfilterhuis opnieuw goed vastgezet. Dat de brandstoftank voor 75% leeg was de tank opnieuw volgegooid. Alles zonder enig verschil.
Wie heeft een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat kan je doen door met een brandbaar goedje (deo op drijfgas, remmenreiniger, dat soort zooi) op de plek te spuiten waar je wil checken. Verandert de loop van je motor --> valse lucht.
Voel ook even of je luchtfilter nog stevig op de carburateur zit, en of de carburateur nog wel stevig op je inlaatspruitstuk zit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
setsunakaede;74861 schreef : Dat is ook een kanshebber, idd. Die zit los op het spruitstuk, 1x backfire en hij fliegt er af.
als dat slangetje heengegaan is zit hij los op het spruitstuk en kan hij er afvliegen. een vacuumslang moet afdichten op vacuum, en dat krijgt het vaccuum nauwelijks voor elkaar als het koppelstukje hard en uitgedroogd is. het is een bekend probleem, de aansluiting op het inlaatspruitstuk heeft niet voor niets een stel sleufjes in de koppeling en is wat langer als de rest;)
ik denk dat dit totaal NIETS met valse lucht te maken heeft, valse lucht problemen spelen namelijk altijd op en niet sporadisch. immers, als de carb los zit en valse lucht trekt, tovert die zichzelf niet af en toe magisch vast... dit is eerder een verstoppend kanaaltje in de carburateur, en wel van de stationairsproeier, een vuiltje kan immers zich zo opstellen dat hij een sproei opening blokkeerd, en zichzelf wat vrij rommelt alsof er niets aan de hand is.
ik zou het luchtfilterhuis demonteren, de vlotterdeksel loshalen, bij het vlotterdeksel de "inlaatkamer" schoonmaken (dopje met brandstofzeefje demonteren, zonder brandstofzeefje terugbouwen via slang-aansluiting de boel doorblazen met perslucht en daarna het brandstofzeefje weer monteren,
dan de stationairsproeier (loopt een blauw-rode draad naar toe) uit de carburateur draaien en het kanaal daarachter met perslucht doorblazen, leg dan een doek boven de venturi's en spuit de vlotterkamer van bovenaf leeg, pak nu de brandstofsproeierkopjes die onderin de vlotterkamer zitten en zet de luchtspuit op deze, dan de carb dichtbouwen en de brandstofleiding brandstofpomp>carburateur vervangen, en daar een universeel brandstoffiltertje in plaatsen, op ong 6 cm vanaf de carburateur en 9 tegen 10 dat dan je probleempjes als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zoek de co schroef op en draai deze een kwart tot halve slag linksom en het euvel is over.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nu las ik echter vandaag op ??n van de threads dat onder de rotor een ?plastic?schijfje hoort te zitten. Deze ontbreekt. Ik heb nu van karton met waterafstotende laag een schijfje gemaakt. Bovendien las ik dat ook de metalen staaf waar de rotor op wordt geplaatst moet worden opgeruwd voor een goed contact. Had ik niet gedaan. Ik ben en blijf een amateur op dit gebied, maar leren iedere keer weer iets nieuws. Ik heb deze rotorhouder, de rotor en de 4 koperen staafjes van de verdeelkap nu met schuurpapier schoongemaakt. Ik ben toen een test rit gaan maken van circa 6 kilometer. Nu totaal geen klachten meer. Morgen een testrit van 40 kilometer, maar ik heb goede hoop dat ik nu het probleem gevonden heb.
Omdat na het schuren er nog steeds op iedere van de 4 koperen staafjes ??n klein zwarte plekje zitten (inbranden?) heeft de verdeelkap misschien ook wel zijn langste tijd gehad en is deze aan vervanging toe? Mag de afstand van de rotor tot de koperen staafjes ook iets groter worden, dan zou ik het nog verder kunnen schuren tot alle plekjes weg zijn.
Is een verdeelkap wel een geschikt item om bij de sloop te halen?
Is een verdeelkap van een Renault met 1.4 motor ook geschikt om te gebruiken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de as waar je de rotor opdrukt mag je zelfs polijsten, maakt helemaal niets uit. het gaat om de bovenkant van de rotor zelf, vanuit het midden van de bovenkant bij de verdelerkap komen de vonken, en die verspreid de rotor over de 4 bougiekabels