vacuum caburateur 14.1e '79
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 08:51 #628130
door V300 register
vacuum caburateur 14.1e '79 is gemaakt door V300 register
beste,
ik heb dit weekend de vacuummeter aangesloten op de 343. een t stuk geplaatst op het slangetje tussen de caburateur en de vacuumvervroeger.
nu is mij opgevallen dat als de motor stationair draait dat er helemaal geen vacuum ontstaat. is dit normaal bij de weber? als ik eenmaal 50 rijd en gas terug neem dan slaat de wijzer mooi naar links (zuinig/veel vacuum) en op het moment van veel gas geven slaat de wijzer mooi naar rechts (onzuinig/weinig of geen vacuum).
maar laat ik het gas los, slaat de wijzer weer helemaal naar rechts.
ik heb het idee dat dit de rede is waarom de motor onzuiniger loopt dan naar behoren.
iemand een idee?
ik heb dit weekend de vacuummeter aangesloten op de 343. een t stuk geplaatst op het slangetje tussen de caburateur en de vacuumvervroeger.
nu is mij opgevallen dat als de motor stationair draait dat er helemaal geen vacuum ontstaat. is dit normaal bij de weber? als ik eenmaal 50 rijd en gas terug neem dan slaat de wijzer mooi naar links (zuinig/veel vacuum) en op het moment van veel gas geven slaat de wijzer mooi naar rechts (onzuinig/weinig of geen vacuum).
maar laat ik het gas los, slaat de wijzer weer helemaal naar rechts.
ik heb het idee dat dit de rede is waarom de motor onzuiniger loopt dan naar behoren.
iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2008 09:42 #735215
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic vacuum caburateur 14.1e '79
t stukje op slangetje tussen carburateur en verdelerkap?
is dat dan toevallig het slangetje van de vacuumvervroeger, of zit ik nu verkeerd mee te denken?
een vacuummeter/economymeter kun je het beste direct op inlaatspruitstuklucht aansluiten, als het goed is zit er bij de b14.1e links van de carburateur de aansluiting voor de slang naar de rembekrachtiger, dat is puur motorvacuum.
is dat dan toevallig het slangetje van de vacuumvervroeger, of zit ik nu verkeerd mee te denken?
een vacuummeter/economymeter kun je het beste direct op inlaatspruitstuklucht aansluiten, als het goed is zit er bij de b14.1e links van de carburateur de aansluiting voor de slang naar de rembekrachtiger, dat is puur motorvacuum.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 11:05 #735224
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuum caburateur 14.1e '79
ja vacuumvervroeger, kon even niet op de naam komen.
ik heb hem hier ook geplaatst in de 340 (solex carb.) en dit werkt echt heel direct en top.
ik heb hem hier ook geplaatst in de 340 (solex carb.) en dit werkt echt heel direct en top.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 11:32 #735227
door V300 register
Het is denk ik normaal dat je geen vacu?m hebt bij de vacuumleiding naar je renix als je helemaal geen gas geeft!
Iets met het poortje dat dan nog niet gepasseerd door de gasklep...
Iets met het poortje dat dan nog niet gepasseerd door de gasklep...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 11:37 #735228
door V300 register
ah, je hebt een 14.1, die hebben geen renix zeker?
dan weet ik het niet
dan weet ik het niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 12:15 #735230
door V300 register
ik geloof het niet nee. maar als het goed is moet je wel vacuum hebben, hiermee dus ook voorontsteking en dus zuiniger in gebruik geloof ik.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2008 12:58 #735232
door Anjo van den Akker
klopt, b14.1 heeft de contactpuntontsteking, de vacuumvervroeger werkt niet continue. zoals je vacuummeter keurig aangeeft.
wil je een functionele vacuummeter mbt verbruik en zuinig rijden, aansluiten op je inlaatspruitstuk. een directer vacuum is er niet.
wil je een functionele vacuummeter mbt verbruik en zuinig rijden, aansluiten op je inlaatspruitstuk. een directer vacuum is er niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2008 13:40 #735240
door V300 register
okee ik had hem "beter" op het inlaatspruitstuk kunnen plaatsen.
dan rest mij nog de vraag.
moet er vacuum zijn richting de vacuumvervroeger als de motor stationair draaid, bij een weber op de 14.1 motor? zo ja waar kan het aan liggen waarom ik het niet heb.
mvg,
dan rest mij nog de vraag.
moet er vacuum zijn richting de vacuumvervroeger als de motor stationair draaid, bij een weber op de 14.1 motor? zo ja waar kan het aan liggen waarom ik het niet heb.
mvg,
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2008 17:58 #735270
door Anjo van den Akker
het lijkt mij dat je op deze manier prima kan concluderen of je vacuumvervroeger nog werkt. het vervroegen van het ontstekingstijdstip hoeft niet bij stationair plaats te vinden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-10-2008 14:27 #735362
door V300 register
mag zelfs niet! want dan krijg je dat de motor gaat "cyclen" ofwel afwisselende invloed van vacuum/ontsteking/vacuum op elkaar. brrr---brrr--brrr soort galloperen dus.
daaraan kun je vaak merken dat de carburateur compleet verkeerd afgesteld staat; als het poortje voor de ontsteking al voorbij de gasklep is bij stationair.
daaraan kun je vaak merken dat de carburateur compleet verkeerd afgesteld staat; als het poortje voor de ontsteking al voorbij de gasklep is bij stationair.
Moderators: Mark Smeets