Inhouden bij optrekken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 10:59 #628057 door V300 register
Inhouden bij optrekken is gemaakt door V300 register
Het probleem:
Bij het wegrijden vanuit stilstand pakt de "koppeling" niet genoeg, het gaat allemaal heel langzaam. Snel optrekken is er dan ook niet bij. Als er dan wat vaart in zit en hij rolt dan is het weer het tegenovergestelde: je wordt in een klap vooruitgekatapulteert. Tenzij je je voet van het gas haalt. Bij hogere snelheden is er niets aan de hand.
Soms doet ie het dan weer wel normaal (maar niet meestal) maar het volgende stoplicht is het weer raak.
Bij het inschakelen van het bergverzet hoor je bij het wegrijden gepiep en loopt er volgens mij wat aan want je ruikt een soort brandlucht.

Any ideas ????
Voor de rest rijdt ie perfect en ben ik nog steeds buitengewoon tevreden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 12:48 #734367 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Inhouden bij optrekken
ja ik heb wel een idee, slangen achterop emvk verwisseld en een remdrukschakelaar die af en toe blijft hangen: na remmen en daarna optrekken blijft die hangen waardoor er vacuum op het opschakelleiding gezet word, hierdoor blijft de vario in z'n hoogste versnelling en is het alsof je in zn 5 wegrijd met vol gas slippende koppeling.

even de techniekpagina mbt vario doornemen en dan vooral kijken of volgens die pagina slang A en B goed zitten op het emvk (de dunne op a, de dikke op b) en daarna die rembekrachtiging weer op orde krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC