Uitlaat 340 GL '88
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2008 17:57 #627950
door V300 register
Uitlaat 340 GL '88 is gemaakt door V300 register
Beste Heren,
Enkele maanden geleden heb ik bij Hennes in Nijmegen een 340 gekocht uit '88. Na mijn vakantie in Frankrijk is de auto begonnen met wat horten, stoten en voornamelijk smoren.
De auto is al bij Jan Rooijens geweest, de gaskabel (die in Frankrijk afgebroken was en nu weer origineel) is vervangen en de pakking van het spruitstuk bleek ook lek te zijn. Jan heeft deze ook vervangen en onderwijl heeft jullie voorzitter (Jack v/d Berg) er ook even naar gekeken.
Echter blijft de auto maar smoren, het is al een stuk minder geworden, maar het blijft een drama. Ondertussen ben ik er, mede dankzij Jan, waarschijnlijk wel achter waar het grootste probleem ligt. Er zit namelijk een ratel in de middendemper van de uitlaat. Mijn vermoeden is dat er een schotje in de uitlaat (die overigens niet origineel is) los zit en de uitlaat blokkeert.
Zodoende ben ik dus op zoek naar een nieuwe uitlaat, of eigenlijk een deel daarvan. Het mooiste zou zijn als ik een nieuwe middendemper en achterdemper. Kan iemand mij hier aan helpen? Of heeft iemand nog andere ideeen waar het aan kan liggen? Ik hoor het graag van jullie.
groeten
Luuk Snijder
Enkele maanden geleden heb ik bij Hennes in Nijmegen een 340 gekocht uit '88. Na mijn vakantie in Frankrijk is de auto begonnen met wat horten, stoten en voornamelijk smoren.
De auto is al bij Jan Rooijens geweest, de gaskabel (die in Frankrijk afgebroken was en nu weer origineel) is vervangen en de pakking van het spruitstuk bleek ook lek te zijn. Jan heeft deze ook vervangen en onderwijl heeft jullie voorzitter (Jack v/d Berg) er ook even naar gekeken.
Echter blijft de auto maar smoren, het is al een stuk minder geworden, maar het blijft een drama. Ondertussen ben ik er, mede dankzij Jan, waarschijnlijk wel achter waar het grootste probleem ligt. Er zit namelijk een ratel in de middendemper van de uitlaat. Mijn vermoeden is dat er een schotje in de uitlaat (die overigens niet origineel is) los zit en de uitlaat blokkeert.
Zodoende ben ik dus op zoek naar een nieuwe uitlaat, of eigenlijk een deel daarvan. Het mooiste zou zijn als ik een nieuwe middendemper en achterdemper. Kan iemand mij hier aan helpen? Of heeft iemand nog andere ideeen waar het aan kan liggen? Ik hoor het graag van jullie.
groeten
Luuk Snijder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2008 18:07 #729328
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat 340 GL '88
Allereerst: wat voor uitlaat is het? Bosal of Walker of ....? Dat is wel zo belangrijk om te weten.
Daarnaast is het voor ons wel zo handig om te weten wat voor type motor erin ligt. een 1400 of een 1700?
Ik heb namelijk wel een complete 1700 uitlaat liggen. Zie advertenties....
Daarnaast is het voor ons wel zo handig om te weten wat voor type motor erin ligt. een 1400 of een 1700?
Ik heb namelijk wel een complete 1700 uitlaat liggen. Zie advertenties....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2008 18:37 #729334
door V300 register
'onze voorzitter' is dat al niet meer sinds 2006.
Toevalligerwijs ben ik momenteel bezig met een nieuwe pagina voor de contactpersonen, om dit soort misverstanden uit de wereld te helpen.
Toevalligerwijs ben ik momenteel bezig met een nieuwe pagina voor de contactpersonen, om dit soort misverstanden uit de wereld te helpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-09-2008 16:08 #729543
door V300 register
Het betreft een Bosal uitlaat voor een 1400 motor. Heb ik echter nog een vraag, wat voor uitlaten gaan er origineel op? Eigenlijk ben ik op zoek naar een originele uitlaat, aangezien deze uitlaat, die zo te zien vrij nieuw is, nu al de geest heeft gegeven.
Mijn excuses voor het verkeerd benoemen van Jack, ben nog maar net nieuw in deze wereld en dacht gehoord te hebben dat hij voorzitter was.
groeten,
Luuk
Mijn excuses voor het verkeerd benoemen van Jack, ben nog maar net nieuw in deze wereld en dacht gehoord te hebben dat hij voorzitter was.
groeten,
Luuk
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 16:11 #729544
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Uitlaat 340 GL '88
Origineel zijn de uitlaten haast tot niet te krijgen. Dus je komt haast alleen op de imitatie spul uit
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 20:31 #729581
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitlaat 340 GL '88
Een originele uitlaat heeft dacht ik ook een hele aparte einddemper. De pijp gaat er aan de voorkant in en in plaats van er aan de achterkant weer uit te gaan, gaat hij er v??r ??k weer uit. Met een mooi bochtje loopt hij dan om de demper heen naar achteren.
Dacht ik.
Dacht ik.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 20:41 #729586
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Uitlaat 340 GL '88
die zijn er zat in namaak, zit volgens mij op bepaalde types 360 of 340 handbak, bij cvt kan dat type einddemper niet omdat die bocht van het eindstuk om de demper heen loopt en dus dwars door de schijven van het secundaire.
Moderators: Mark Smeets