Héél raar startprobleem!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2008 23:38 #627830 door V300 register
Héél raar startprobleem! is gemaakt door V300 register
De motor van mijn 340 van '83er tikte al eventjes, maar onlangs zaten de olie spetters tot op mn voorruit. Dikke overdruk dus. Goed, woensdag ochtend om 11u besloot ik dat d?t het gene was wat ik ging doen vandaag. En 's Avonds om 7u starte ik de auto weer met een verse B14.4E(starte zonder moeite in 1x). Een hele klus, want de kabelboom moest ook overgebouwd worden. De oude was niet Renix voorbereid namelijk.

Affijn. De eerste keer starten ging alles goed. Maar nadat ik alles netjes had afgebouwd wou ik weer starten. Dit keer ging het mis...De startmotor draait, hij start niet meteen, en toen begon het: Op het moment dat hij aanslaat, houd ie zo erg tegen, dat de motor echt stil staat voor een seconde, en daarna weer verder gaat. Net alsof de brandstof compleet de verkeerde kant op ontploft. Ik heb er zelfs een startmotor op kapot gedraaid!! Nou, eenmaal de startmotor verwisseld, had ik het geluk dat ie wel ineen keer starte zonder gezeur. Dus ding maar laten lopen, en van Landhorst naar huis gereden. Hij liep perfect!

Vandaag w??r het zelfde startprobleem. Ik kreeg hem zelfs niet aan...Maar waarom? Hij loopt immers verder perfect?!

Iemand een idee? Of hier ook wel eens mee te maken gehad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 23:40 #725746 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Héél raar startprobleem!
t? hoge compressie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2008 23:45 #725748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Héél raar startprobleem!
Nja, is gewoon standaard blok....

Ik heb ook al zitten denken aan een lekke koppakking en dat af en toe een cilinder gewoon vol staat met koelvloeistof ofzo. Maar hij loopt perfect, en zowel olie als water zien er schoon uit. (plus dan zou ie dat vanaf slag 1 moeten doen, en niet na een slag of 10) Ik dacht ook aan verkeerde timing van de ontsteking. Maar hoe kan dat, als hij verder gewoon goed loopt? Het moet wel ergens darin zitten voglens mij. Want ik heb ook 1x back-fire opgemerkt...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 23:49 #725750 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Héél raar startprobleem!
te hoge compressie door foutieve klepspeling/kromme klepstoters/nokkenas
zou het alsnog kunnen zijn,

verder denk ik ook aan accu... ik heb ook vergelijkbare problemen gehad nadat ik iets te lang van m'n audio aan het genieten was.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 11:16 #725760 door V300 register
lekkekoppakking is inderdaad niet zo waarschijnlijk, zou bij eerste slag optreden en dan ook witte rook.
Denk eerder aan verdelerkap vonk slaat door naar verkeerde cylinder

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 11:22 #725762 door V300 register
Te hoge compressie; krijg je pingelen van inderdaad.

Probeer eens euro 98 te tanken en te kijken of het dan niet meer gebeurt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 17:38 #725801 door V300 register

cryowim;66112 schreef : lekkekoppakking is inderdaad niet zo waarschijnlijk, zou bij eerste slag optreden en dan ook witte rook.
Denk eerder aan verdelerkap vonk slaat door naar verkeerde cylinder

Dat vind ik wel een goede! Dr mag toch wel eens nieuw op, dat zal ik eens doen. En de kabels eens goed nalopen.

Vaag vind ik ook dat hij het de ene keer wel doet, en de andere keer echt binnen 2 slagen meteen aanslaat...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 20:47 #725813 door V300 register
Ik zit te denken aan het startmotor-relais.
Deze maakt waarschijnlijk in het hoofdstroomcircuit slecht contact.
Je start, motor valt (nagenoeg) dood, en opeens komt de startmotor weer op toeren.
In het begin denk je dat de startmotor het niet kan trekken en vervolgens slaat hij ineens aan. Vage sh*t, maar niet onmogelijk. Hetzelfde is bij de auto van een vriendin van me ook aan de hand. Het ding heeft er al zeker dik een jaar last van maar rijdt nog elke dag. Ook weleens een startmotor op verbrand. Na deze vervangen te hebben was het probleem weer voor eventjes opgelost.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 00:12 #725838 door V300 register
dat stoppen tijdens het starten komt mij bekend voor, maar toen had ik 2 bougiekabels omgewisseld....

als de motor verder correct loopt als ie eenmaal loopt... goeie vraag...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 01:18 #725845 door V300 register

Ovlov 3.6L;66168 schreef : Ik zit te denken aan het startmotor-relais.
Deze maakt waarschijnlijk in het hoofdstroomcircuit slecht contact.
Je start, motor valt (nagenoeg) dood, en opeens komt de startmotor weer op toeren.
In het begin denk je dat de startmotor het niet kan trekken en vervolgens slaat hij ineens aan. Vage sh*t, maar niet onmogelijk. Hetzelfde is bij de auto van een vriendin van me ook aan de hand. Het ding heeft er al zeker dik een jaar last van maar rijdt nog elke dag. Ook weleens een startmotor op verbrand. Na deze vervangen te hebben was het probleem weer voor eventjes opgelost.

Maar voelt het dan ook alsof de motor ook echt tegenstribbelt? Zo voelt het nu wel namelijk...

Hoewel dit wel eigenlijk heel goed mogelijk is. Er is een startknop op gebeund, in plaats van het contactslot. Terwijl een contactslot per bosjes op de sloop te vinden zijn. Eerst die eens overbouwen dus:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC