Stationair onregelmatig en schokken tijdens rijden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 20:36 #627766 door V300 register
Hallo Volvorijders,

Ik rijd in een blauwe 340 1.4 handgeschakeld 5 bak. Nu is het zo dat mijn motor tijdens het stationair lopen schommelt in het toerental. Ongeveer 200 toeren. Hoe kan dit komen?
Ik heb mijn kleppen gesteld en daar voor was het ook al. Moet ik mijn CO afstellen? Mijn luchtfilter vervangen? Die ziet er een beetje vies uit. Zit er nu 20 000 km in. Of kan ik die ook schoon maken?

En tijdens het rijden wil de auto bokken. Bij het gas los laaten en gas geven schokt de auto. Voornamelijk in de lage toerentallen. Waar kan dit aan liggen?

Bedankt voor de reacties.

Groeten No?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 20:49 #720954 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair onregelmatig en schokken tijdens rijden
Stationair sproeier er uit halen en doorblazen. Mocht dat niet helpen dan andere sproeiers doorblazen. Controleren werking vlotter en sproeier voor benzine. Controleren werking en aansluiting slangen.

Zie ook andere topics hierover. mbv. zoekfunctie

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 12:43 #721036 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stationair onregelmatig en schokken tijdens rijden
Luchtfilter kun je nu even uitblazen of uitkloppen, maar een nieuwe is beter.

Het hangt er maar helemaal vanaf waar je rijdt of je luchtfilter na 5000 of na 20.000 km vervangen moet worden. Niet overal is het even stoffig...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2008 19:26 #721062 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair onregelmatig en schokken tijdens rijden
He Noe,

joh wat jammer te horen. Tja, je weet, ik heb er te weinig verstand van om wat een zinnige opmerking te maken. Hopelijk weet je het snel voor elkaar te krijgen!

Groet,
Teije

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2008 16:49 #721329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair onregelmatig en schokken tijdens rijden
Hallo,

De auto loopt nu weer beter. 100 km na het kleppen stellen ging de auto ineens beter lopen stationair. Nu minder rare schommelingen. Binnenkort nog even luchtfilter vervangen. En dan moet ie nog beter gaan lopen. Waarschijnlijk is het vuiltje uit de sproeier...

grt No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 10:01 #721933 door V300 register
Hallo,

Een aantal maanden terug heb ik een volvo 340 DL 1,4 5 bak gekocht en heeft het altijd prima gedaan. In Frankrijk was het plastic verbindstuk wat de gaskabel op spanning houdt afgebroken en dit is toen niet geheel origineel gerepareerd, hoewel het wel goed is gedaan.

Terug in Nederland begon de auto dezelfde tekenen te vertonen als die van Noe, maar bij mij iets erger. De auto bokt verschrikkelijk stationair en ik moet hem aanhouden door een klein beetje gas bij te geven. Het bokken en afslaan is nu zelfs zo erg dat als ik met 20 een bocht neem in z'n 2 zonder gas bij te geven hij soms zelfs afslaat.
Ik zelf vermoedt dat de gaskabel niet goed afgesteld staat. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze afstel of heeft iemand nog een ander idee waarom hij zo bokt en stoot?

groeten, Luuk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 10:24 #721937 door V300 register
Nog @ No?:

Ik vind het aan te raden olie ?n luchtfilter iedere 10.000km te vervangen. Bougies kunnen vaker iets langer mee..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 10:26 #721938 door V300 register
@Luuk:

Dat k?n

Heb je verder al wat dingen gecheckt? Als je aan het luchtfilter wat heen en weer wiebelt, wiebelt ie dan (zit ie los op de carburateur, of zit de carburateur los?)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 17:23 #721963 door V300 register
Luchtfilter vervangen. Ik had de laatste bij mijn volvo dealer.... Nu zijn ze daar op... :lol:bijna geen onderdelen meer te krijgen...:lol::lol::lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 17:00 #722047 door V300 register

noot20;64728 schreef : Luchtfilter vervangen. Ik had de laatste bij mijn volvo dealer.... Nu zijn ze daar op... :lol:bijna geen onderdelen meer te krijgen...:lol::lol::lol:

Eh... er is nog genoeg bij de reguliere automaterialenzaak... Je bent ook maf als je alles bij de Volvodealer zou halen, dan betaal je vaak meer ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC