Ratelderatel
- V300 register
- Verbannen
-
edit: oja, de kleppen zijn nog geen 3000 km geleden gesteld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat ook nog zou kunnen is een lekke uitlaat(pakking). Lijkt ook een beetje op "getik" maar is het niet

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Het slangetje van de verdeler naar de carburateur lag er naast (wat is dat eigenlijk?) en twee moeren van het spruitstuk zaten zo los als het maar kan. Dat was al een bekend probleem, moet ik dus toch vaker naar kijken en weer vastdraaien.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;59620 schreef :
stoterstang, is net weer iets anders dan een klepstoter. Ik heb hem gewoon met de hamer recht gemept
Oeps,
Zat een beetje in de war met stoterstang en klepstoter.
Waar jullie klepstoter mee bedoel was bij mij altijd de tuimelaar/rockerarm.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;59622 schreef : Nou, nou, nou, wat een getik was dat...pffff, blijkbaar heb ik nog nooit kleppen horen tikken...dat was het dus totaal niet. Ff lopen prutsen onder de motorkap en er zaten wat dingen los. Welke de oorzaak was...geen idee, ik denk het laatste:
Het slangetje van de verdeler naar de carburateur lag er naast (wat is dat eigenlijk?) en twee moeren van het spruitstuk zaten zo los als het maar kan. Dat was al een bekend probleem, moet ik dus toch vaker naar kijken en weer vastdraaien.
Dat slangetje is voor de ontstekingsvervroeging. Een losse slang kan ook best wat geluid produceren, maar zo'n vacuumslangetje is te klein om veel geluid te maken.
Die bouten van het spruitstuk kunnen goed de oorzaak van het tikkende geluid zijn geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;59623 schreef : Oeps,
Zat een beetje in de war met stoterstang en klepstoter.
Waar jullie klepstoter mee bedoel was bij mij altijd de tuimelaar/rockerarm.
dat bedoel ik dus idd ook niet met klepstoter. maar stoterstang is het betere woord :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren had ik ze blijkbaar nog niet goed genoeg vastgedraaid (sleuteltje 13 ontbrak als enige in het kistje van m'n pa, vandaar, zal ie wel meegenomen hebben op vakantie, kan ie verkeersbordjes met elanden erop jatten