koppakkingset van B14.2 ook geschikt voor B14.1 ??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2008 12:57 #627425
door V300 register
koppakkingset van B14.2 ook geschikt voor B14.1 ?? is gemaakt door V300 register
hoi, Ik heb een vraag ik wil de pakkingen en klepsteel rubbers vervangen van mijn kop (B14.1 1979) Echter nu kan ik alleen nog maar krijgen een pakkingset compleet voor een B14.2 van af 1981 is deze te gebruiken of zijn de pakkingen van de waterpomp en de klepsteelrubbers zo veranderd dat deze niet te gebruiken zijn op een B14.1 ??
weet iemand of er nog een set te koop is voor en B14.1 ??
Opmerking: nieuwe Tempratuurgevers voor B14.0/1/2 heb ik gevonden in finland.
voor meer onderdelen die hier niet meer te krijgen zijn, voor 1978/79/80/81 kunnen jullie kijken op www.motonet.fi
weet iemand of er nog een set te koop is voor en B14.1 ??
Opmerking: nieuwe Tempratuurgevers voor B14.0/1/2 heb ik gevonden in finland.
voor meer onderdelen die hier niet meer te krijgen zijn, voor 1978/79/80/81 kunnen jullie kijken op www.motonet.fi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2008 17:15 #710418
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koppakkingset van B14.2 ook geschikt voor B14.1 ??
ik ben benieuwd of er verschil is... ik denk het niet eerlijk gezegd.
pakking waterpomp is zowieso gelijk; klepsteeldiameter is ook niet veranderd zover ik weet.
wel is de maat van de inlaatkleppen en de draadlengte van de bougies gewijzigd. maar of dat nog invloed heeft op de pakkingsdelen?
pakking waterpomp is zowieso gelijk; klepsteeldiameter is ook niet veranderd zover ik weet.
wel is de maat van de inlaatkleppen en de draadlengte van de bougies gewijzigd. maar of dat nog invloed heeft op de pakkingsdelen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2008 12:55 #710505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koppakkingset van B14.2 ook geschikt voor B14.1 ??
Nee, volgens mij zijn de pakkingen hetzelfde. Er zit wel kwaliteitsverschil in, merkte ik gisteren. Ik had meerdere pakkingsets liggen, en die Volvo bleken een stuk minder mooi te passen (b.v. bij het spruitstuk) dan die van Goetze.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2008 15:58 #710645
door V300 register
bij de spruitstukpakking (tussen cil.kop en de spruitstukken) loont het altijd om te controleren of deze niet naar binnen toe doorsteekt.
als dat namelijk wel is (inderdaad verschilt dat per merk/soort pakking) heb je een randje in je luchtkanaal en dat kost een fractie vermogen.
je kunt een slecht passende pakking met een stanleymesje vrij simpel bijwerken...
als dat namelijk wel is (inderdaad verschilt dat per merk/soort pakking) heb je een randje in je luchtkanaal en dat kost een fractie vermogen.
je kunt een slecht passende pakking met een stanleymesje vrij simpel bijwerken...
Moderators: Mark Smeets