homokineet
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is alleen niet altijd zo ; soms bij een haarspelt bocht soms bij bochtje achteruit na een aantal meters wordt geluid zachter en gaat over.
Ken de homokineet geluiden alleen van auto's met voorwielaandrijving maar dit klonk net zo.
Moet ik de homokineet verdenken of kan het ook het differentieel zijn?
Als ik de as er onderuit haal waar moet ik dan op letten of is vervangen de enige optie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Homikneet hoor je vooral te horen in een goede bocht, bocht naar links is rechtse hominkneet stuk en opgedraaid...
Als die op rechte wegen even veel geluid maakt dan bochtjes en het ook niet uitmaakt of je een bocht naar links of rechts maakt want dat dat die dat geluid blijft maken zeg maar is het of de primair of de secundair die stuk is...
In dit geval klinkt het dus naar een homonikneet.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als ik namelijk een bocht maak (bij bijv. afslaan) hoor ik een gerammel. Ik dacht eerst aan de uitlaat, maar dat kan dus ook de homokineet zijn?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;55035 schreef : Is het geluid van een kapotte homokineet anders dan het geluid van een loshangende uitlaat?
Als ik namelijk een bocht maak (bij bijv. afslaan) hoor ik een gerammel. Ik dacht eerst aan de uitlaat, maar dat kan dus ook de homokineet zijn?
of je differentieel;)
- V300 register
- Verbannen
-
Om het differentieel te controleren op speling:
- 1 wiel vasthouden en de andere draaien. Hoor je dan een duidelijk gerammel, dan is de kans groot dat je diff naar de maan is.
- Pak de koppen eens vast waar de aandrijfas de versnellingbak binnengaan. Probeer deze eens ten opzichte van elkaar te draaien. Je mag hooguit slechts een beetje speling voelen.
- Beweeg nu dezelfde onderdelen eens in loodrechte richting op de as. Voel je veel speling, dan kan het dat zijn.
Voor de homokineten:
- beweeg de aandrijfassen eens naar links en rechts, dit moet soepel gaan.
- beweeg de aandrijfassen ten opzicht van het wiel (probeer deze eens te draaien ten opzichte van elkaar
- Probeer de aandrijfassen eens te draaien ten opzichte van waat hij de versnellingsbak binnen gaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Vreemde is alleen dat het maar af en toe optreed heb net 2X 800km gereden en op de terugweg helaal niets.
rubber hoezen zijn nog heel en de assen kan ik heen en weer bewegen.
Zou het kunnen zijn dat er "deuken"zitten op de plek waar de kogels normaliter aangrijpen en de as in een bocht iets verschuift waardoor de kogels in en uit de deuk schieten?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-