Uitvallen bij warme motor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 09:47 #627368 door V300 register
Uitvallen bij warme motor is gemaakt door V300 register
Hallo, ik heb afgelopen weekend met mijn volvo 340 winner 1.4 uit 1983 steeds last gehad dat hij bij een warme motor uit viel. Als ik hem een tijdje liet staan afkoelen startte hij weer en kon ik weer rijden tot hij weer warm werd. Ik heb toen zelf alles stap voor stap nagekeken van carburateur tot de ontsteking. Maar kon zo geen gekke dingen ontdekken. het koelsysteem nagekeken bleek dat de thermostaat niet meer goed open ging vernieuwd. maar nog steeds het zelfde probleem. opdenduur werd het steeds erger last van geknetter soms velle knallen uit de uitlaat. een teken van een verkeerde ontsteking timing. wat ik heb vervangen bougies, bougie kabels, het renix kastje me bobine, verder heb ik de verdeler kap en rotortje goed schoon gemaakt maar dit mocht ook niet baten. toen had ik nog 1 ding van het ontsteking ciquit nog niet vervangen namelijk het bdp sensor die bij het vliegwiel zit. ik ben naar de sloop gegaan een andere bdp sensor opgehaald. en de motor loopt weer als een trein ik moest in het begin ook veel choken zelfs bij warm weer 10 a 15 graden dit is nu ook verleden tijd. Het probleem is dus al opgelost ik dacht bij me zelf als iemand een keer last van dit heeft is dit misschien de oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 10:09 #706602 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Kijk dat is mooi, een probleem, inclusief diagnose en oplossing ;) Zulke firts-posts krijgen we niet vaak :) Welkom! Ik sluit me er bij aan trouwens, mijn blokje liep laatst ook hondsberoerd, net alsof ie ergens valse lucht aanzoog. In die toestand hebben we toen de koppeling vervangen, en toen zijn ook het koppelingshuis en de sensor goed schoongemaakt. Carburateur/vacuumslangen hebben we niet aangeraakt. Toen alles weer in elkaar zat, was het onregelmatige lopen van het ene op het andere moment verdwenen. Ik kan echt alleen die sensor als oorzaak aanwijzen dus... Inmiddels ben ik 1500 km verder, en het motortje loopt beter dan ooit. Heeft ook niet meer gestotterd :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 13:55 #706610 door V300 register
zou wel het renix kastje terug omruilen nu dit opgelost is, tenzij de nummers exact overeen komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:50 #709415 door V300 register
Jah is dat verstandiger het nummer komt wel over ??n alleen er zat een A op en nu een B ik heb nu wel last van schokkerig lopen vna de motor op een konstante snelheid. dit lijkt me weer meer een probleem met de caberateur ik ga denk ik volgende week over bouwen met een dubbel traps.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC