meer lawaai uit uitlaatklep
- V300 register
- Verbannen
-
Voorheen gaf ik ook wel goed gas, maar ik wat iets voorzichtiger, nu is dat geluid er altijd als je het intrapt.
Dan wordt gezegd: oh, je hebt waarschijnlijk een lek ergens, (mijn verbruik is nu veel meer is, van 1/12 naar 1/10 gegaan)
Opnieuw afstellen wil ik in ieder geval proberen, maar uit verhalen hier op de site, begrijp ik dat er twee soorten schroeven zijn, de co-schroef en de co-afstelschroef?
moet je altijd alle twee doen als je daar mee bezig gaat?
welke zit precies waar, wat is de exacte naam en waar dienen ze voor?
gr Karen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
karen153;49745 schreef : mijn volvo (340 DL, 1987, hand, 1400) maakt meer lawaai sinds iemand me geleerd heeft het gas dieper in te trappen, verschrikkelijk asokabaal als je het gas intrapt, het komt van achter, de uitlaat denk ik dus.
Voorheen gaf ik ook wel goed gas, maar ik wat iets voorzichtiger, nu is dat geluid er altijd als je het intrapt.
Dan wordt gezegd: oh, je hebt waarschijnlijk een lek ergens, (mijn verbruik is nu veel meer is, van 1/12 naar 1/10 gegaan)
Opnieuw afstellen wil ik in ieder geval proberen, maar uit verhalen hier op de site, begrijp ik dat er twee soorten schroeven zijn, de co-schroef en de co-afstelschroef?
moet je altijd alle twee doen als je daar mee bezig gaat?
welke zit precies waar, wat is de exacte naam en waar dienen ze voor?
gr Karen
je hebt de co-afstel schroef, en de stationair-afstelschroef, deze zitten op de carburateur, co afstelschroef zit in een busje en hier kun je bij met een lange schroevendraaier tussen het kleppendeksel en luchtfilter, en het stationairschroefje zit daar een stukje naast, (zijn foto's van op het forum) bij de gasinrichting (hefbomen vanaf je gaspedaal) echter zou ik voorlopig nog niets aan je motorafstellingen veranderen. een uitlaatgeluid kan te maken hebben met slijtage/roest op de uitlaat, of de dempervoering is op. een simpele test om te kijken of de uitlaat lek is: hand op de uitlaat houden en dan goed luisteren of je een hoop gesis hoort, dit is dan gelijk de locatie van het lek. zit er geen lek in dan zal de motor uitvallen.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;49747 schreef : een uitlaatgeluid kan te maken hebben met slijtage/roest op de uitlaat, of de dempervoering is op. een simpele test om te kijken of de uitlaat lek is: hand op de uitlaat houden en dan goed luisteren of je een hoop gesis hoort, dit is dan gelijk de locatie van het lek. zit er geen lek in dan zal de motor uitvallen.
Hand op de uitlaat alleen bij koude motor! Anders met handschoen. Want je zult niet de eerste zijn met een rode kringel op de handpalm.
Dat uitvallen van de motor: dat valt mee...meestal pas na een minuutje ofzo hoor...
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
karen153;49818 schreef : goed dat ga ik testen, wat is de dempervoering??
het isolatiemateriaal in je einddemper bedoeld om het geluid te dempen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Pistonpen paultje;49762 schreef : Hand op de uitlaat alleen bij koude motor! Anders met handschoen. Want je zult niet de eerste zijn met een rode kringel op de handpalm.
Dat uitvallen van de motor: dat valt mee...meestal pas na een minuutje ofzo hoor...
ow sorry:woops: had er bij gemoeten jah!
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij is dat sowieso logisch. De dempervoering bij mij is geloof ik ook een beetje weg, of een ophangingspunt resoneert een beetje.. maar veel last heb ik er niet van.
Maar als je nu dus het gas meer /dieper intrapt is het wel logisch dat je verbruik omhoog gaat...