warme motor gaat schokken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2008 19:51 #627128
door V300 register
warme motor gaat schokken is gemaakt door V300 register
ik meen ooit een topic te hebben gezien hier met daarin mijn probleem. heb zoekfunctie gebruikt maar echt niet gevonden. graag een verwijzing als dit onderwerp nog bestaat. zoniet dan zou ik hier graag met volgende probleem wat advies/idee?n ontvangen.
mijn 340 start prima, heb geen choke nodig, rij rustig zolang ie nog wat kouder is maar je voelt de pit wel zitten vanaf starten. als temp meter ong op de helft staat geef ik gas bij tot 120 (meestal zit ik op dat moment ook wel op de snelweg). dit gaat goed voor zon km of 10/20 daarna begint ie ontzettend in te houden. zelfs langzamer te rijden tot ik afzwak naar 80. alleen als ik mn gaspedaal t/m de 2e trap induw dan accellereert ie lekker. trek ik mn voet weer langzaam trug zodat de 2e trap weer sluit dan voel ik de parachute achter me weer uitklappen. op de snelweg is dit niet zon heel probleem, ik kan vol gas geven tot 130 en vervolgens geen gas geven tot ik weer 120 rij enz. maar als ik dan van de snelweg af ga dan is dit een funest probleem. van stilstand kom ik niet niet weg zonder vol gas, betekent dat ik bij elk stoplicht wheelies moet maken enzo. doorschakelen in zn 2 en weer vol gas dr'op. hoort en ziet erg associaal uit en voetgangers/fietsers worden er niet blij van. maarrrr. zet ik mn motor even af.. w8 10 seconden.. heb ik nergens last meer van tot na ongeveer 20km het liedje weer van voorafaan begint.. wie o wie heeft er een nuttige post voor me ?
mijn 340 start prima, heb geen choke nodig, rij rustig zolang ie nog wat kouder is maar je voelt de pit wel zitten vanaf starten. als temp meter ong op de helft staat geef ik gas bij tot 120 (meestal zit ik op dat moment ook wel op de snelweg). dit gaat goed voor zon km of 10/20 daarna begint ie ontzettend in te houden. zelfs langzamer te rijden tot ik afzwak naar 80. alleen als ik mn gaspedaal t/m de 2e trap induw dan accellereert ie lekker. trek ik mn voet weer langzaam trug zodat de 2e trap weer sluit dan voel ik de parachute achter me weer uitklappen. op de snelweg is dit niet zon heel probleem, ik kan vol gas geven tot 130 en vervolgens geen gas geven tot ik weer 120 rij enz. maar als ik dan van de snelweg af ga dan is dit een funest probleem. van stilstand kom ik niet niet weg zonder vol gas, betekent dat ik bij elk stoplicht wheelies moet maken enzo. doorschakelen in zn 2 en weer vol gas dr'op. hoort en ziet erg associaal uit en voetgangers/fietsers worden er niet blij van. maarrrr. zet ik mn motor even af.. w8 10 seconden.. heb ik nergens last meer van tot na ongeveer 20km het liedje weer van voorafaan begint.. wie o wie heeft er een nuttige post voor me ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 23:52 #701656
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic warme motor gaat schokken
Ik ben aan het denken voor je. Wat was dit ook al weer. Heb het wel eens eerder meegemaakt.. Neem aan dat je carb of slangen ed. geen valse lucht zuigen. Meer volgens mij moet je zoeken in het kanaaltje van de co schroef en de vlotterkamer.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 08:33 #701659
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic warme motor gaat schokken
Bevroren carburateur, ik vermoed dat je defrosterslang stuk is. Zo'n flexibele buis tussen je blok en je luchtfilter. Dat is ook precies de reden waarom een open-luchtfilter bij een 340 not-done is. Als die slang mist, of met een openluchtfilter, komt er bij hoge snelheid teveel koude lucht in de carburateur, waardoor de carb. bevriest. Ik herken het want wat jij omschrijft is mij exact zo overkomen... en een nieuwe slang was de oplossing.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2008 08:44 #701663
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic warme motor gaat schokken
ok.. ik heb idd een openlucht/sport filter erop zitten. maar als ik de oude filter er weer opzet dan heb ik precies het omgekeerde. dan heb ik vanaf wegrijden last van inhouden bij openen van 2e trap. ik was juist zo blij dat dat was opgelost met nieuwe filter. dus dan zit er nog iets anders verkeerd wat ik met die filter verdoezeld heb. maar hoe kan iets eigenlijk bevriezen als het 10 graden boven nul is. van harde luchtstroom worde de lucht toch niet kouder. enkel intensiever..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2008 08:52 #701664
door V300 register
Fout.
Zoek de wet van bernoulli er maar eens op na. Bij drukval (dat gebeurt namelijk in een carburateur) wordt de snelheid van de lucht verhoogd en daalt de temperatuur juist!
Zoek de wet van bernoulli er maar eens op na. Bij drukval (dat gebeurt namelijk in een carburateur) wordt de snelheid van de lucht verhoogd en daalt de temperatuur juist!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 10:40 #701671
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic warme motor gaat schokken
Ah! Die defrosterslang heb ik n?t eergisteren geplakt! Zie voor foto's even het "Schokbarend??!" topic

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 10:42 #701672
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic warme motor gaat schokken
Overigens wel weer gek, want toen ik de auto ophaalde was die slang ook al stuk en joegen we met 130 over de snelweg z?nder dat de motor ook maar een krimp gaf... en dat bij 5 graden vorst!
De telller gaf trouwens 110 aan:S
De telller gaf trouwens 110 aan:S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2008 11:28 #701678
door V300 register
'bevriezen' betekent overigens ijsvorming
dat komt van waterdamp
het wordt in de carb kouder omdat de benzine daar verdampt.
platte luchtfilterhuis met een nieuw inlegfilter, thermostaatklep OK, defrosterslang OK, probleem gegarandeerd opgelost
dat komt van waterdamp
het wordt in de carb kouder omdat de benzine daar verdampt.
platte luchtfilterhuis met een nieuw inlegfilter, thermostaatklep OK, defrosterslang OK, probleem gegarandeerd opgelost
Moderators: Mark Smeets