K&N filter // hood hole..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2008 15:42 #627119
door V300 register
K&N filter // hood hole.. is gemaakt door V300 register
vandaag een ovaal K&N filter gemonteerd die ik van mn buurman gekregen heb. t geluid is nu echt superb.. lekkere ronk als je t gaspedaal doortrapt en ik merk echt dat de motor er qua acceleratie toch net iets meer zin in heeft (komt ook door het feit dat mn oude standaard filter een beetje dicht zat).
nu komt dat ding oorspronkelijk van een opel ascona '72 die ook een dubbele/tweetraps weber op een verticaal blok heeft zitten, en daar pastte het filtertje perfect op. voor mijn carb heb ik een paar allu plaatjes moeten maken om het passend te krijgen. hij zit nu wel goed maar echt 100% tevreden ben ik er nog niet mee.
nu was mijn volgende idee om er een allu adapter ring voor te maken (lees: een van ovaal naar vierkante ring) maar dan komt de filter dus wel iets hoger te zitten. kan mn motorkap dus niet meer dicht. ik zou dan vervolgens w?l een ovaal gat in mn kap kunnen slijpen zodat de filter iets boven de kap uit komt steken.. dit lijkt mij ?cht een gaaf idee.
is er iemand hier die kan zeggen "dat moet je echt n????it doen" (met argumenten plz)
of heeft iemand nog tips voor me waar ik rekening mee moet gaan houden als ik dit door wil zetten.
ik had zelf al in gedachten dat het gat iets groter moet gaan worden als de filter zodat de kap nog wel kan scharnieren. het teveel aan gat zou ik kunnen vullen met een rubbere strip dat kan wijken bij openen kap..
let me hear all thoughts
nu komt dat ding oorspronkelijk van een opel ascona '72 die ook een dubbele/tweetraps weber op een verticaal blok heeft zitten, en daar pastte het filtertje perfect op. voor mijn carb heb ik een paar allu plaatjes moeten maken om het passend te krijgen. hij zit nu wel goed maar echt 100% tevreden ben ik er nog niet mee.
nu was mijn volgende idee om er een allu adapter ring voor te maken (lees: een van ovaal naar vierkante ring) maar dan komt de filter dus wel iets hoger te zitten. kan mn motorkap dus niet meer dicht. ik zou dan vervolgens w?l een ovaal gat in mn kap kunnen slijpen zodat de filter iets boven de kap uit komt steken.. dit lijkt mij ?cht een gaaf idee.
is er iemand hier die kan zeggen "dat moet je echt n????it doen" (met argumenten plz)
of heeft iemand nog tips voor me waar ik rekening mee moet gaan houden als ik dit door wil zetten.
ik had zelf al in gedachten dat het gat iets groter moet gaan worden als de filter zodat de kap nog wel kan scharnieren. het teveel aan gat zou ik kunnen vullen met een rubbere strip dat kan wijken bij openen kap..
let me hear all thoughts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2008 15:53 #701460
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N filter // hood hole..
Mijn eerste gedachte is dat je wel eens lelijk in de problemen kan komen in de regen.
Wel een leuk idee, hoewel ik bang ben dat het wel heeeeel erg sjonnie wordt.
Wel een leuk idee, hoewel ik bang ben dat het wel heeeeel erg sjonnie wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2008 16:13 #701462
door V300 register
mja, heb er ook aan gedacht om de filter dan toch nog te overkappen door een plate of metal eroverheen te lassen , dan heb je een soort luchthapper. maar dan ben ik bang dat dat wel gaat schelen in de benzine als ik dan zoveel lucht hap.. als de filter er alleen bovenuit steekt dan is het alleen een soort doortocht aan lucht. wel zou ik de opening van de luchthapper naar het raam kunnen richten ik weet dan alleen niet of ik dan last krijg van druipwater als de auto stilstaat (veronderstellend dat de filter niet gelijk tegen de openening van de happer gedrukt zit.. dus het hele langzame druipwater alsnog v??r de filter naar beneden valt)
ik heb een oranje auto met de NL vlag van voor naar achter over de auto.. mijn auto IS al sjonnie hahahoewel ik bang ben dat het wel heeeel erg sjonnie wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2008 16:21 #701463
door V300 register
hmm ja das waar ook..., jij had die djukes of holland kar

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2008 19:58 #701483
door V300 register
Ik hou je niet tegen 
Misschien kan je nog een kap vinden van een DLS/GLS van het type met oude neus. Die heeft een hele coole bobbel in het midden.

Misschien kan je nog een kap vinden van een DLS/GLS van het type met oude neus. Die heeft een hele coole bobbel in het midden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 20:07 #701487
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic K&N filter // hood hole..
Daar dacht ik ook al aan, maar die bobbel is niet heel hoog volgens mij. Net te laag voor de plannen van Garrox.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2008 13:09 #701549
door V300 register
Of je nu een luchthapper op je motorkap maakt of niet, er blijft water in je luchtfilter komen, da's geen strak plan dus. Opzich zou het wel lache zijn, zo'n huge-ass-luchthapper erop :worship:.
Persoonlijk denk ik uit praktische overweging dat je beter een adapter kunt maken met een bocht erin zodat je het luchtfilter zo weg kunt hangen dat je geen gat-in-de-motorkap nodig hebt.
Persoonlijk denk ik uit praktische overweging dat je beter een adapter kunt maken met een bocht erin zodat je het luchtfilter zo weg kunt hangen dat je geen gat-in-de-motorkap nodig hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2008 13:51 #701550
door V300 register
ik denk dat je wel gelijk hebt.. wel jammer voor mn fantasie, een adapter met bocht zie ik niet zo zitten omdat de bochten dan weer niet te scherp mogen zijn etc. ik denk dat ik het dan laat zitten zoals het nu zit.. t zit vast en trekt geen valse lucht dus tjaa.. afweging. thnx voor al de reacties!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2008 11:16 #701676
door V300 register
in het gemiddeld kouwelijke nederland hebben de rijders met zulke aangepaste luchtfilters en luchthappers een bovengemiddeld hoge kans om langs de kant te komen staan met een bevroren carburateur.
sportfilter OK, luchthapper NEE.
sportfilter OK, luchthapper NEE.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2008 11:46 #701680
door V300 register
kijk das duidelijk

Moderators: Mark Smeets