onderhoud 340 van 1986
- V300 register
- Verbannen
-
gaat om een volvo 340 1.4 van 1986 met kmstand 77.000
M.V.G. Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De 1400 motor heeft geen distributieriem, maar een onderhoudsvrije ketting. Qua onderhoud moet je denken aan: kleppen stellen (fluitje van een cent), bougies-kabels-rotor-verdeelkap vervangen, olie +filter, luchtfilter, van de variomatic schijfafstand controleren, riemspanning controleren en de moer van de secundaire trommels (achterste bak). Hiervoor moet je de afdekplaat verwijderen. Verder is het verstandig om de vario-test te doen, zoals omschreven op de website. Ook is het verstandig om de remcilinders van de achterwielen te controleren op lekkage. Ik vergeet vast nog wel iets, maar hiermee kom je al een heel eind.
De 340 is supergoedkoop in onderhoud. Ik kan me niets goedkopers voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor je tips Groeten Jan trouwens als ik die dingen moet vervangen?weet u dan toevallig een wat goedkopere garage in apeldoorn of een clublid die dit kan doen,uiteraard tegen betaling.
Lucluc;46991 schreef : Welkom Jan!
De 1400 motor heeft geen distributieriem, maar een onderhoudsvrije ketting. Qua onderhoud moet je denken aan: kleppen stellen (fluitje van een cent), bougies-kabels-rotor-verdeelkap vervangen, olie +filter, luchtfilter, van de variomatic schijfafstand controleren, riemspanning controleren en de moer van de secundaire trommels (achterste bak). Hiervoor moet je de afdekplaat verwijderen. Verder is het verstandig om de vario-test te doen, zoals omschreven op de website. Ook is het verstandig om de remcilinders van de achterwielen te controleren op lekkage. Ik vergeet vast nog wel iets, maar hiermee kom je al een heel eind.
De 340 is supergoedkoop in onderhoud. Ik kan me niets goedkopers voorstellen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Lucluc;46991 schreef : De 340 is supergoedkoop in onderhoud. Ik kan me niets goedkopers voorstellen.
:halo: Opel Ascona uit 1972 :lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Niet geregistreerd;47001 schreef : weet u dan toevallig een wat goedkopere garage in apeldoorn of een clublid die dit kan doen,uiteraard tegen betaling.
Ja, meld je even aan op het forum en stuur me even een prive-bericht.