flapperend geluid boven de 100 ....
- V300 register
- Verbannen
-
er zit een heel apart geluid rechts onder ,alsof er iets aanloop , geen metaalgeluid maar een soort kunstof tik, heel flauw en het tikt met de snelheid mee met 50 klm is het heel erg zacht, maar als ik 100 rij en harder wil lijkt het wel of de aandrijf riemen tegen de kunstof bakken aan kletteren, althans kletteren is misschien ook niet het juiste woord, alsof je een postbode elastiek in de wind hoort zoemen maar dan wat harder en dan ook nog eens tegen de kunststofbakken. en het geluid is er ook als ik b.v een afrit nader op de snelweg en laat het gas los om hem als het ware uit te laten rijden rararara wat kan dat zijn en waar moet ik beginnen te zoeken.....:crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien doordat deze slecht zijn, de motor meergaan schudden?
Slechte wieluitlijning?
Een stuk plastic dat aan je wiel vastzit?
Of toch het loopvlak van de band dat loslaat? :+
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
en oja...vergeten maar ik weet niet of het wat ermee te maken zou kunnen hebben is dat de voorwielen inderdaad niet goed zijn uitgelijnd , aangezien ik pas een lek heb laten maken werd me dat verteld, de buitenkantrand is behoorlijk afgesleten terwijl de band in het midden en binnenkantrand nog meer dan voldoende profiel heb....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;46472 schreef : Trilt je stuur erg als je rijdt? Als de band onregelmatig is afgesleten kan dat voor nogal wat herrie zorgen.
het is nog vroeg ( voor 'n zondag dan..) dus ik heb nog niet gekeken, en de banden spaning hou ik overdreven veel bij dus daar zou het niet aan moeten liggen, het tikken is ook al als ik weg rij ik denk wel dat het iets is wat aanloopt , ik heb wel eens een kapot lager gehoord maar dat klinkt volgens mij wel anders en met hoge snelheid denk ik dat het toch de uitlijning zou kunnen zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;46509 schreef : De ANWB gebruikt af en toe een soort stethoscoop om dit soort geluiden te traceren. Dat zou misschien een oplossing zijn.
ja valt te proberen , maar dan moet er iemand achterin met een vaart van 110 naar geluiden luisteren , vannochtend gereden maar toen geen flapperende geluiden, ik denk toch maar eens eerst balanceren aangezien de slijtplekken op de voorbanden aan de zijkanten gewoon glad zijn, de banden zijn nog maar een jaar oud!