ratelend geluid stationair lopen
- V300 register
- Verbannen
-
Tijdens het stationair draaien van de motor maakt de aandrijving een ratelend geluid, bij opschakelen is dit geluid vrijwel meteen weg. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt, danwel hoe ik dat kan verhelpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niet geregistreerd;45351 schreef : Sinds gisteren (19 januari) bezit ik een Volvo 340 GL special uit 1991.
Tijdens het stationair draaien van de motor maakt de aandrijving een ratelend geluid, bij opschakelen is dit geluid vrijwel meteen weg. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt, danwel hoe ik dat kan verhelpen?
Is het niet het "kraken" van de riemen?
- V300 register
- Verbannen
-
Niet geregistreerd;45351 schreef : Tijdens het stationair draaien van de motor maakt de aandrijving een ratelend geluid, bij opschakelen is dit geluid vrijwel meteen weg. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt, danwel hoe ik dat kan verhelpen?
Ovlov 3.6L;45354 schreef : Is het niet het "kraken" van de riemen?
Tijdens stationair toerental draaien de riemen niet mee, dus dat lijkt me niet. Komt de het rondsel van de startmotor niet goed terug na starten? Of misschien is het een lager van de aandrijfas? Komt de koppeling niet goed terug?
Is het een handbak of variomatic? En bedoel je bij 'bij opschakelen' wegrijden, of inschakelen van de versnelling? En waar komt het geluid precies vandaan?
Boel vragen, maar er zijn ook zoveel mogelijkheden...

- V300 register
- Verbannen
-
dat kun je niet zelf (zo te lezen heb je nog niet zoveel sleutel ervaring?)
- V300 register
- Verbannen
-
Heb vanochtend contact gehad met de Volvo-dealer, weet bijna zeker dat er wat los zit, dat wordt binnenkort verholpen, verder rijdt de auto prima