vage besturing
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 19:03 #626906
door V300 register
vage besturing is gemaakt door V300 register
Weet niet of dit de juiste rubriek is maar goed.
Mijn 340 heeft een klein sportstuur. Ik vind de besturing echter heel erg vaag, ik moet het stuur minimaal een kwart draaien voordat er iets gebeurt. Is dit normaal, of moet ik nodig wat onderdelen gaan vervangen?
Ben er inmiddels wel aangewend, maar t blijft me opvallen.
grtz
Mijn 340 heeft een klein sportstuur. Ik vind de besturing echter heel erg vaag, ik moet het stuur minimaal een kwart draaien voordat er iets gebeurt. Is dit normaal, of moet ik nodig wat onderdelen gaan vervangen?
Ben er inmiddels wel aangewend, maar t blijft me opvallen.
grtz
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 19:06 #695068
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vage besturing
mmh, reactie van het stuur mag er toch wel zijn als er ietjes aan het stuur gedraaid wordt, heb het dan over een rit op de autoweg.
als je snel heen en weer wiebelt met je stuur op de autoweg (nog geen kwart naar links en rechts dus) merk je dan wel iets?
Kan zijn dat er rubbers bij de stuurinrichting versleten zijn waardoor daar speling zit en er dus eerst "tussen de rubbers" gereageerd wordt en daarna pas op de banden...
doel hierbij dus bijv. op fuse kogels e.d.
als je snel heen en weer wiebelt met je stuur op de autoweg (nog geen kwart naar links en rechts dus) merk je dan wel iets?
Kan zijn dat er rubbers bij de stuurinrichting versleten zijn waardoor daar speling zit en er dus eerst "tussen de rubbers" gereageerd wordt en daarna pas op de banden...
doel hierbij dus bijv. op fuse kogels e.d.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 19:53 #695070
door V300 register
Haha:
Zal wel normaal zijn dus.
Edit: wat een fave bak heb je trouwens.
Zal wel normaal zijn dus.
Edit: wat een fave bak heb je trouwens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 20:08 #695074
door V300 register
Op alle momenten 'voel' ik pas een reactie bij de voorwielen als ik het stuur ruim een kwart heb gedraaid. Zowel stilstaand, bebouwde kom, autoweg en snelweg. Ook niet bij snel heen en weer draaien. Let wel: met een klein stuurtje zou ik juist minder last moeten hebben van dit soort dingen, das juist de reden dat ze in de racery met sportsturen rijden:)
@lucluc: alle hulde naar de vorige eigenaar. Heb hem zo aangeschaft, nooit wat aan veranderd. Als er iemand interesse in deze bizarre 340 heeft hou ik me altijd aanbevolen. Beter bij een echte 340 gek dan bij een autoslet als ik. alleen die besturing he!
@lucluc: alle hulde naar de vorige eigenaar. Heb hem zo aangeschaft, nooit wat aan veranderd. Als er iemand interesse in deze bizarre 340 heeft hou ik me altijd aanbevolen. Beter bij een echte 340 gek dan bij een autoslet als ik. alleen die besturing he!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 20:31 #695082
door V300 register
ja das niet goed nee, denk toch dat je je stuurhuis eens moet nakijken, op speling
nog even, bandenspanning? wat heb je daarvoor? ik neem altijd 2,1 voor en 2,3 achter
maar dat mag niet veel uitmaken.
ik denk serieus aan je overbrengen van stuurhuis naar stuurarmen
nog even, bandenspanning? wat heb je daarvoor? ik neem altijd 2,1 voor en 2,3 achter
maar dat mag niet veel uitmaken.
ik denk serieus aan je overbrengen van stuurhuis naar stuurarmen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 20:42 #695084
door V300 register
dat is volgensmij niet normaal. bij reageert hij vrij snel op het draaien van het stuur.
waar het wel aan zou kunnen liggen kan ik je niet verder mee helpen.:wtf2:
gr, michael
waar het wel aan zou kunnen liggen kan ik je niet verder mee helpen.:wtf2:
gr, michael
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2008 22:29 #695094
door V300 register
met een kleiner stuur zou je juist een vele directere reactie moeten hebben op het stuur. Jij draait met het kleinere stuur 'n kwart naar links ik bijv. al bijna de helft (bij wijze van) met een groter stuur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2008 15:07 #695119
door V300 register
zo'n grote speling is als het goed is direct APK afkeur.
levensgevaarlijk ook, als je op een weg komt met langsgroeven gaat de neus van de auto alle kanten op zonder dat je er iets aan kunt doen!
hoogstwaarschijnlijk komt deze speling uit het stuurhuis. dit is een tandheugel besturing, wellicht kan deze nog afgesteld worden, maar waarschijnlijker moet het hele stuurhuis vervangen worden.
zo'n erge speling kan niet uit stuurkogels komen, zeker niet als de auto het al een tijdje heeft en het niet erger geworden is cq je er mee verongelukt bent doordat 1 wiel ineens volledig uit stuurt.
Groetjes Wouter
levensgevaarlijk ook, als je op een weg komt met langsgroeven gaat de neus van de auto alle kanten op zonder dat je er iets aan kunt doen!
hoogstwaarschijnlijk komt deze speling uit het stuurhuis. dit is een tandheugel besturing, wellicht kan deze nog afgesteld worden, maar waarschijnlijker moet het hele stuurhuis vervangen worden.
zo'n erge speling kan niet uit stuurkogels komen, zeker niet als de auto het al een tijdje heeft en het niet erger geworden is cq je er mee verongelukt bent doordat 1 wiel ineens volledig uit stuurt.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2008 16:26 #695133
door V300 register
ik heb een beetje hetzelfde als JC in dat filmpje. Alleen het valt iets meer op omdat ik een sportstuurtje heb. Zal mijn monteur er binnekort even naar laten kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2008 17:30 #695984
door V300 register
Nou vandaag ff mijn monteur naar mijn auto laten kijken.
De speling op het stuur was omdat mijn stuurhuis, welke normaliter met 2 bouten vast zit, nu nog maar met 1 bout vastzat. Die heeft ie aangedraaid en hij stuurt weer scherp.
Tevens meteen ff een beurt gegeven:
- olie en filters
- kleppen gesteld en kleppendeksel pakking vervangen
- snelheidsmeterkabel vervangen
En dat alles bij elkaar voor maar 50E (onderdelen zelf geleverd)
ben er weer blij mee
De speling op het stuur was omdat mijn stuurhuis, welke normaliter met 2 bouten vast zit, nu nog maar met 1 bout vastzat. Die heeft ie aangedraaid en hij stuurt weer scherp.
Tevens meteen ff een beurt gegeven:
- olie en filters
- kleppen gesteld en kleppendeksel pakking vervangen
- snelheidsmeterkabel vervangen
En dat alles bij elkaar voor maar 50E (onderdelen zelf geleverd)
ben er weer blij mee
Moderators: Mark Smeets