Radiateur vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 18:20 #626861
door V300 register
Radiateur vervangen is gemaakt door V300 register
Uit de erfenis van mijn vader heb ik zijn 340 vario overgehouden.
Helaas blijkt na een ritje van 3 km de radiateur lek. Ongeveer 1 maand geleden heeft hij er nog een "pil" in gedaan om dat het een beetje lekte bij de bovenste koelwaterslangaansluiting. Nou die zooi zat dus nu overal in de motorruimte!
Weten jullie een beetje redelijke zaak in de omgeving van leiden waar ik een revisie radiateur kan kopen en (om het maar gelijk goed te doen) een paar nieuwe koelwaterslangen? Mijn ervaring in het verleden (met een 360 en 340)met de volvo dealer in Alphen a/d Rijn en de Volvo gerichte garage in Hazerswoude zijn op z'n zachtst gezegd niet zo fijn geweest.:flame:
Mvg,
Bart
Helaas blijkt na een ritje van 3 km de radiateur lek. Ongeveer 1 maand geleden heeft hij er nog een "pil" in gedaan om dat het een beetje lekte bij de bovenste koelwaterslangaansluiting. Nou die zooi zat dus nu overal in de motorruimte!
Weten jullie een beetje redelijke zaak in de omgeving van leiden waar ik een revisie radiateur kan kopen en (om het maar gelijk goed te doen) een paar nieuwe koelwaterslangen? Mijn ervaring in het verleden (met een 360 en 340)met de volvo dealer in Alphen a/d Rijn en de Volvo gerichte garage in Hazerswoude zijn op z'n zachtst gezegd niet zo fijn geweest.:flame:
Mvg,
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2007 19:10 #694245
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur vervangen
Het kan ook zijn dat er iemand van de club toevallig een goede radiateur en koelwaterslangen hebben. Hoe oud is de auto en zit er een dunne of dikke radiateur in?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 19:37 #694254
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
Hey Hallo Bart,
Ik woon zelf in Sassenheim. Vlak bij jou! Ik heb een keer een goede radiateur van de sloop gehaald in Wassenaar, De Graaf heet die.
Ommedijkseweg 24
2331 AT Leiden
kaart | route
Tel 071 5314141 E-mailDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
En in Wetering brug zit ook nog een goede. Waar regelmatig 340tigs te vinden zijn...
Lisserweg 38
2156 LC Weteringbrug
kaart | route
Tel 071 3312622 Web www.autohandelweteringbrug.nl
Ik zou als ik jou was je hele systeem goed doorspoelen, dus met lagedruk en de tuinslang. En ik zou ook gelijk je thermostaat vervangen. Dan heb je dat in iedergeval gehad.
Kijk ook naar de staat van je waterpomp. Je slangen kun je hoogst waarschijnlijk wel weer gebruiken. Als de aansluiting slecht is kun je er meestal wel een stukje van afsnijden.
Voor de rest is het een kwestie van overzetten. Je koelsysteem is een zelf ontluchtend systeem. Dus rustig vullen en een beetje schudden met de auto help ook. Daarna laten draaien en kijken of je systeem op niveau blijft.
Zo niet bijvullen.
Succes Bart, en als je hulp nodig hebt hoor ik het wel...
Groetjes No?
Ik woon zelf in Sassenheim. Vlak bij jou! Ik heb een keer een goede radiateur van de sloop gehaald in Wassenaar, De Graaf heet die.
Ommedijkseweg 24
2331 AT Leiden
kaart | route
Tel 071 5314141 E-mail
En in Wetering brug zit ook nog een goede. Waar regelmatig 340tigs te vinden zijn...
Lisserweg 38
2156 LC Weteringbrug
kaart | route
Tel 071 3312622 Web www.autohandelweteringbrug.nl
Ik zou als ik jou was je hele systeem goed doorspoelen, dus met lagedruk en de tuinslang. En ik zou ook gelijk je thermostaat vervangen. Dan heb je dat in iedergeval gehad.
Kijk ook naar de staat van je waterpomp. Je slangen kun je hoogst waarschijnlijk wel weer gebruiken. Als de aansluiting slecht is kun je er meestal wel een stukje van afsnijden.
Voor de rest is het een kwestie van overzetten. Je koelsysteem is een zelf ontluchtend systeem. Dus rustig vullen en een beetje schudden met de auto help ook. Daarna laten draaien en kijken of je systeem op niveau blijft.
Zo niet bijvullen.
Succes Bart, en als je hulp nodig hebt hoor ik het wel...
Groetjes No?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 20:16 #694263
door V300 register
Beste Erik en No?,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog eventjes naar de radiateur gekeken en zo op het blote oog is dat ding niet dikker dan 3,5 cm.
Het bouwjaar is 1989!
Als ik mij niet vergis No? dan zit de thermostaat toch achter de pomp. Dus eerst die er af halen?
Groetjes,
Bart
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog eventjes naar de radiateur gekeken en zo op het blote oog is dat ding niet dikker dan 3,5 cm.
Het bouwjaar is 1989!
Als ik mij niet vergis No? dan zit de thermostaat toch achter de pomp. Dus eerst die er af halen?
Groetjes,
Bart
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 20:23 #694267
door V300 register
De thermostaat zit niet achter de pomp, maar bovenop de motor. De bovenste dikke slang van de radiateur loopt naar het blok, en precies daar zit de thermostaat. Vervangen is een eitje, alleen even erop letten dat je de twee slangklemmen weer goed vastdraait (en dat ie daarna niet lekt).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 20:37 #694269
door V300 register
bij mij zat het lek van de radiator op precies de zelfde plaats. (ook na langs stilstaan van de auto).
Bij mij is het opgelost door het aansluitpunt opnieuw te solderen. Dit is misschien ook een optie?
Bij mij is het opgelost door het aansluitpunt opnieuw te solderen. Dit is misschien ook een optie?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2007 22:21 #694283
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Radiateur vervangen
bij mijn 340 vario is de radiateur ook gesoldeerd..is een goedkope oplossing..:y:
Moderators: Mark Smeets