Weinig rijden ervaringen gevraagd
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2007 22:03 #626843
door V300 register
Weinig rijden ervaringen gevraagd is gemaakt door V300 register
Ik rijd veel minder in mijn 340. Het komt voor dat ik er soms anderhalf tot twee week geen gebruik van maak. Dit heeft ook met jaargetijde te maken. Voor mijn werk heb ik nu een bedrijfswagentje.
Vanmorgen naar Utrecht toe. Auto koud en bevroren. Wat hij nu doet na enkele KM rijden is dat hij gaat pruttelen bij optrekken. Heel voorzichtig met gas spelen en na tijdje is het over.
Dit heeft waarschijnlijk zeker te maken met vocht.
Ik heb vaak geen volle maar zeer lege tank en het zal vocht bij essenti?le onderdelen zijn.
Meer mensen die weinig rijden en dit tegenkomen?
Ik gooi mijn tank wat voller en spuit mijn kabels en ontsteking in met antivochtspul. Alles is wel in goede conditie.
Ik denk dat dit het wel is maar ben ook benieuwd naar andere "weinig" rijders in wintermaanden en vochtige tijden.
Vanmorgen naar Utrecht toe. Auto koud en bevroren. Wat hij nu doet na enkele KM rijden is dat hij gaat pruttelen bij optrekken. Heel voorzichtig met gas spelen en na tijdje is het over.
Dit heeft waarschijnlijk zeker te maken met vocht.
Ik heb vaak geen volle maar zeer lege tank en het zal vocht bij essenti?le onderdelen zijn.
Meer mensen die weinig rijden en dit tegenkomen?
Ik gooi mijn tank wat voller en spuit mijn kabels en ontsteking in met antivochtspul. Alles is wel in goede conditie.
Ik denk dat dit het wel is maar ben ook benieuwd naar andere "weinig" rijders in wintermaanden en vochtige tijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2007 22:11 #693736
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weinig rijden ervaringen gevraagd
Ik heb er een paar en geen enkele wilde starten. Lege accu.
De 360 die wel elke morgen trouw dienst doet, staat bij de
garage voor de jaarlijkse APK.
Dus niet veel rijden en een paar nachten vrieskou, dan heeft
de accu het zwaar.
De 360 die wel elke morgen trouw dienst doet, staat bij de
garage voor de jaarlijkse APK.
Dus niet veel rijden en een paar nachten vrieskou, dan heeft
de accu het zwaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2007 23:43 #693748
door V300 register
Mijn 360 wilde net niet starten. Hij had vanaf zondag stil gestaan. Ik snapte er niets van, maar na enige tijd bleek dat ik de choke niet had uitgetrokken. Daarna startte hij in een keer. Er zit een spik splinternieuwe accu in. Paar honderd meter rijden, choke langzaam terug en lopen als een trein. Deze auto gebruik ik ook maar 1 a 2 keer in de week. Meestal alleen in het weekend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2007 10:46 #693777
door V300 register
ongeveer 2 maanden niet met mijn 345 gereden, geen enkel probleem, starten en lopen. Geen vocht problemen, rijdt meteen goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2007 21:28 #693803
door V300 register
Ik heb er wat meer benzine in gedaan. Condensvorming merk je na enkele KM rijden. Ook de ontsteking en kabels ingespoten met antivocht. Ik heb het probleem niet meer maar zal waarschijnlijk ook niet meer optreden nadat ik hem een tijdje niet meer heb gereden. Zo wel dan horen jullie het.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2007 21:43 #693805
door V300 register
Omdat mijn fiets onbetrouwbaarder bleek dan mijn Volvo heb ik hem een tijdje dagelijks ingezet voor een stukkie van niks, maar daar werd hij merkbaar niet beter van. Ik heb vandaag de kleppen gesteld (leuk maar smoetzig werkje) en wat aan de schroefjes van de carburateur gedraaid, en raad eens: geen geknij meer met starten! Met de choke open loopt het toerental geduldig naar 2.000 (en niet naar net aan 1.000 met een hoop geknars en geaarzel als je weg wilt rijden), geen gillende v-snaar, niet op drie cilinders lopen, maar gewoon netjes schuddend zoals het hoort. Woei!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2007 02:29 #693822
door V300 register
Startte mijn 340 na week stilstaan bij min 3. Hij sloeg meteen aan, dus ik kan je geen ervaringtrip geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2007 02:31 #693823
door V300 register
nieuw woord voor van Daele: ervaringstrip. Gelukkig worden van het kijken naar 3 groene 340's;)
Moderators: Mark Smeets