Hulp met tachorelais
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb nu al bijna een half jaar in het bezit van een prachtige 340 DL S6. Geweldige wagen, alleen zijn er wat problemen mee waar ik niet verder uitkom.
Even snel de situatie schetsen;
-bij starten hapert hij af en toe
-loopt bij 100 km/h rond de 6000 toeren
-hoor bij 50 km/h geen zakking van toeren
-rijd met mazzel 1 op 7
Nu heb ik al met wat hulp op dit forum de EMVK nagekeken (dat witte ding met die buisjes eruit) die is volgens mij goed. Ook heb ik van het tachorelais de contactpunten die los zaten opnieuw gesoldeerd. Remschakelaar nagekeken en die geeft een goed ohm.
Alleen als ik nu mijn tachorelais door wil meten, gebeurt er helemaal niks. Er komen geen waarden uit.
Dus nu is mijn vraag, hoe moet ik dat doormeten, en welke waarden moeten er komen.
Maar nog beter zou het zijn als er iemand in de buurt van Amsterdam een middagje samen met mij zou willen knutselen. Ik breng het gebak voor bij de koffie dan natuurlijk mee.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;42746 schreef : Crisis 1000km/u 6000 toeren is heel, heel erg veel. Dat zou ongeveer de helft moeten zijn. Lijkt me dat ie niet opschakeld.
Dat zou ongetwijfeld de snelste V300 zijn ter wereld!yeehaa!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
thomasaafjes;42708 schreef : He,
ik heb nu al bijna een half jaar in het bezit van een prachtige 340 DL S6. Geweldige wagen, alleen zijn er wat problemen mee waar ik niet verder uitkom.
Even snel de situatie schetsen;
-bij starten hapert hij af en toe
-loopt bij 100 km/h rond de 6000 toeren
-hoor bij 50 km/h geen zakking van toeren
-rijd met mazzel 1 op 7
Nu heb ik al met wat hulp op dit forum de EMVK nagekeken (dat witte ding met die buisjes eruit) die is volgens mij goed. Ook heb ik van het tachorelais de contactpunten die los zaten opnieuw gesoldeerd. Remschakelaar nagekeken en die geeft een goed ohm.
Alleen als ik nu mijn tachorelais door wil meten, gebeurt er helemaal niks. Er komen geen waarden uit.
Dus nu is mijn vraag, hoe moet ik dat doormeten, en welke waarden moeten er komen.
Maar nog beter zou het zijn als er iemand in de buurt van Amsterdam een middagje samen met mij zou willen knutselen. Ik breng het gebak voor bij de koffie dan natuurlijk mee.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
waar hebben jullie het over? :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
zo te zien zit je al wel in de goede richting te zoeken, maar als je motor bij 100 km/h echt al 6000 toeren draait, is er m??r aan de hand dan alleen de aansturing.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Weet iemand het fijne hiervan?
heb trouwens nog een keer precies gekeken, met 100km/h schommelt het toerental nu tussen de 4900 en 5400 toeren...
En ook blijft de vraag staan, als je binnen een kilometer of 40 van amsterdam woont en je hebt een middagje zin om met mij te knutselen, laat het me weten, ik loop namelijk een beetje tegen het end van m'n kunnen wat betreft autotechniek.
- V300 register
- Verbannen
-
kijk even verder op het forum is al vaker aan de orde geweest
- V300 register
- Verbannen
-
Bergremschakelaar reageert niet op aan of uit, geen verschil.
Nu heb ik de remdrukschakelaar al doorgemeten en die is goed.
De kick down, waar zit die?
En ook vraag ik me nog steeds af hoe je je tachorelais door kunt meten.
En op zich, als iemand zich geroepen voelt om samen te klussen, Amsterdam of omgeving is natuurlijk het makkelijkst, maar anders wil ik best wel een tijdje in de auto zitten om bij je te komen. Loop namelijk echt tegen het end van m'n verstand met deze zaak.
Dus iemand die zin heeft, reageer gewoon...