Inhouden bij veel gas & hoge toeren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2007 09:51 #626825 door V300 register
Inhouden bij veel gas & hoge toeren is gemaakt door V300 register
Sinds een week of twee heb ik wat kleine problemen met mijn Winner. Klein, want de problemen doen zich alleen in vrij specifieke situaties voor, maar toch is het soms wel hinderlijk. Wat is er namelijk aan de hand: als je bij een 1400 handbak een beetje vlot snelheid wilt maken, ontkom je er niet aan om soms een beetje door te trekken in de toeren. Ging altijd goed, liep mooi door, vermogen bouwde mooi op. Ook de laatste twee weken is het me regelmatig gebeurd dat ik een beetje doortrok in de 3e versnelling tot ongeveer 4000-4500 toeren, iedere keer bij invoegen op de snelweg/autoweg. Maar een keer of drie gebeurde het me daarbij dat ie ineens inhield. Dus de omstandigheden in het kort:

- veel gas (volgas zegmaar)
- hoge toeren
- derde versnelling
- Plotseling inhouden bij 4200+ toeren (schatting)

Het inhouden omschrijft zich het best als 'doodslaan', het lijkt alsof ie geen brandstof meer krijgt of dat gewoon niet verbrandt, alsof ie verzuipt, of alsof de ontsteking het niet bijhoudt. Best een eng gevoel, aangezien de acceleratie ineens stopt en je ook gewoon terugvalt in snelheid. Als je doorschakelt naar de volgende versnelling loopt alles gewoon weer zoals het hoort.

Tegelijkertijd loopt ie de afgelopen twee weken ineens vrij laag stationair, 600/700 toeren ipv 900/1000. Hij blijft wel lopen, en start ook probleemloos. Morgen ga ik in ieder geval de bevestiging van de carburateur eens checken, maar heeft er misschien nog iemand idee?n waar ik op kan letten? Bougies zijn ca 7000 km geleden vervangen. Hoe kan ik eenvoudig de bougiekabels doormeten met een multimeter? En welke onderdelen zijn nog meer de moeite van het controleren waard?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2007 17:03 #693369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij veel gas & hoge toeren
Helpt het niet om de motor ietsje rijker af te stellen omdat het nu kouder is? Ik merk nu ook wel dat ik langer de choke moet gebruiken, ook als ik al een tijdje aan het rijden ben. En laag stationair toerental heb ik ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2007 00:57 #693402 door V300 register
bij volgas heeft geen enkele afstelling aan de carburateur ook maar enige invloed.

dan zijn er maar 2 dingen die tellen; sproeiermaten en benzine niveau.

ik denk zo maar dat je benzinepomp het niet kan bijhouden waardoor je de vlotterkamer leegtrekt. vlotterkraan (naaldafsluiter) goed schoonmaken + zeefje + gangbaarheid vd vlotter checken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2007 11:03 #693507 door V300 register
Thanks allebei! Zaterdag heb ik het luchtfilter iets vaster gezet en heb ik de bouten van de carburateur gecheckt, maar dat was eigenlijk allebei helemaal in orde. Na olie (+filter) verversen was er weinig tijd meer over dus ik heb het nog niet beter kunnen bekijken. Ik wil ook alle vacuumslangen nog even checken ivm het plotselinge lage stationair lopen. Verder ga ik jouw tips over de vlotterkamer enzo ook even langs Wouter, maar daar wil ik even rustig de tijd voor nemen. Mooi klusje voor komend weekend :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC