slangen bezweerder

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 09:32 #689668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen bezweerder
Nee, de Volvo66 is origineel Volvo :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 10:24 #689670 door V300 register
Ze hebben ook niet echt veel meer voor een 340 bij de volvo. Wel wat, maar 5 jaar terug kon ik nog veel meer nieuwere onderdelen bestellen dan nu het geval is.

Ga maar eens na de volvo en bestel een koppeling voor een cvt, hebben ze niet. 1 jaar geleden nog wel! Bij wijze van.

Ja idd 66 das een orginele volvo haha. .Ik vind de 340 meer orgineel volvo als een 66. Je kunt wel zeggen ja maar het model van een 340 is van daf, maar is er ooit eens een 340 daf geweest dan? En een daf 66, die heeft wel bestaan.

Maar dat stomme antwoord??? Leg eens uit! Bij mij kijken ze altijd in de pc, en van de 10 keer hebben ze het niet, en 2 op de 10 keer hebben ze het dus nog wel.

Als hij dus zonder te kijken jouw al wegstuurde is dat een beetje raar. Als je dan wilt weten of ze dat onderdeel nog ergens hebben bel je gewoon een willekeurige dealer op en vraagt naar het magazijn.

Als hij wel in zn pc kijkt en zegt ik heb het niet, tja dat snap ik iets wat die niet heeft kan die niet verkopen! Wellicht hebben ze een beetje hun buik vol van die 340 gasten, dat merkte ik ook. Heb een keer een opmerking gehad, wel hier onderdelen kopen maar hem nooit hier laten maken. Ja, en? Ik zei waarom denk je dat ik hier dan onderdelen koop, om hetzelf te doen toch....

Ik dacht juist dat ze er blij om waren dat je niet met zo,n auto aan kwam zetten zei ik, maar daar zei die monteur veder niks op. (was dus een monteur die langsliep niet die magazijnmedewerker die zei daarna let maar niet op hem...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 13:52 #689674 door V300 register
Misschien is het niet eens zo onverstandig om een te gaan kijken hoe het uberhaupt kan dat ineens 5 koelwaterslangen naar de filestijne zijn.

Misschien kan het systeem z'n overdruk niet kwijt? Is je radiateurdop nog wel goed?

Die slangen, daar moet toch wel aan te komen zijn? Neem de maten allemaal eens op en rijdt eens langs een automaterialenshop. Neem van mij aan dat originele slangen niet goedkoop zijn. Je zult dus moeten gaan voor het universele spul. Eventueel kun je er bochten aan geven door en PVC bochtjes oid omheen te schuiven. (jammergenoeg blijft PVC niet zo lang goed bij zulke grote temperatuurverschillen, het gaat namelijk gemakkelijk verduren)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 14:07 #689676 door V300 register
de originele slangen hebben de bochten er af-fabriek al in zitten. dat komt omdat ze in de laatste fase van de productie (het vulcaniseren van het rubber) al in vorm gebracht zijn.

een slang die rechtuit gevulcaniseerd is gaat 'knikken' als je hem in een bocht wringt. dat wil dus niet....

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 19:41 #689688 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic slangen bezweerder
morgen even naar brezan rijden,die heb ik gebeld en de situatie uitgelegd,hij vond het kolder dat de dealer er geen moeite meer voor een 340 doet,nu zijn er 4 adressen bezig om de slangen te organiseren voor mij..is dat service of niet...

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 19:45 #689689 door J. Ruiter

Ovlov 3.6L;41299 schreef : Misschien is het niet eens zo onverstandig om een te gaan kijken hoe het uberhaupt kan dat ineens 5 koelwaterslangen naar de filestijne zijn.

Misschien kan het systeem z'n overdruk niet kwijt? Is je radiateurdop nog wel goed?

Die slangen, daar moet toch wel aan te komen zijn? Neem de maten allemaal eens op en rijdt eens langs een automaterialenshop. Neem van mij aan dat originele slangen niet goedkoop zijn. Je zult dus moeten gaan voor het universele spul. Eventueel kun je er bochten aan geven door en PVC bochtjes oid omheen te schuiven. (jammergenoeg blijft PVC niet zo lang goed bij zulke grote temperatuurverschillen, het gaat namelijk gemakkelijk verduren)

dit zijn nog de orginele slangen uit 1986 die er toen op gezet zijn.,de slangen beginnen scheurtjes te vertonen bij de aansluitingen en daar gingen ze helaas op lekken..het universele spul is wel verkrijgbaar,maar niet in vorm van de orginele slang te krijgen is mij vertelt

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 19:50 #689691 door J. Ruiter

Markvictor;41295 schreef : Ze hebben ook niet echt veel meer voor een 340 bij de volvo. Wel wat, maar 5 jaar terug kon ik nog veel meer nieuwere onderdelen bestellen dan nu het geval is.

Ga maar eens na de volvo en bestel een koppeling voor een cvt, hebben ze niet. 1 jaar geleden nog wel! Bij wijze van.

Ja idd 66 das een orginele volvo haha. .Ik vind de 340 meer orgineel volvo als een 66. Je kunt wel zeggen ja maar het model van een 340 is van daf, maar is er ooit eens een 340 daf geweest dan? En een daf 66, die heeft wel bestaan.

Maar dat stomme antwoord??? Leg eens uit! Bij mij kijken ze altijd in de pc, en van de 10 keer hebben ze het niet, en 2 op de 10 keer hebben ze het dus nog wel.

Als hij dus zonder te kijken jouw al wegstuurde is dat een beetje raar. Als je dan wilt weten of ze dat onderdeel nog ergens hebben bel je gewoon een willekeurige dealer op en vraagt naar het magazijn.

Als hij wel in zn pc kijkt en zegt ik heb het niet, tja dat snap ik iets wat die niet heeft kan die niet verkopen! Wellicht hebben ze een beetje hun buik vol van die 340 gasten, dat merkte ik ook. Heb een keer een opmerking gehad, wel hier onderdelen kopen maar hem nooit hier laten maken. Ja, en? Ik zei waarom denk je dat ik hier dan onderdelen koop, om hetzelf te doen toch....

Ik dacht juist dat ze er blij om waren dat je niet met zo,n auto aan kwam zetten zei ik, maar daar zei die monteur veder niks op. (was dus een monteur die langsliep niet die magazijnmedewerker die zei daarna let maar niet op hem...)

de antwoorden die ik kreeg;
nee,kan ik niet meer bestellen(zittend 2 meter van af de pc)
wat zegt u?een volvo 340..tja,dat wordt moeilijk..
waarom belt u niet eens een automaterialenzaak op,die hebben het wel,wij niet..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2007 21:53 #689718 door V300 register
als V3C clublid zou je ook eigenlijk het jezelf een stuk makkelijker kunnen maken, en van tevoren in het onderdelenboek opzoeken wat het Volvo onderdeelnummer is van het ding wat je moet hebben.

het nagaan of iets te bestellen is, is dan voor zo'n magazijnman enkel een kwestie van dat nummer in de PC inkloppen en hij weet het. hoeft ie niet eerst zelf in het onderdelenschema te gaan uitpuzzelen welk onderdeel je mogelijkerwijs nodig zou kunnen hebben....

plus, een beetje een newbie heeft geen idee wat voor auto het over gaat als je gelijk nummers gaat roepen. Op die manier kom je er vaak achter dat er nog redelijk wat dingen te bestellen zijn, ook al hebben ze het niet zo liggen.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2007 22:33 #689773 door J. Ruiter
de slangen zijn besteld...via een subdealer..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC