Afstellen carburateur (1.4 CVT '88)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2007 19:49 #626660
door V300 register
Afstellen carburateur (1.4 CVT '88) is gemaakt door V300 register
Hoi,
Ik ben sinds 1 maand de trotse bezitter van een Volvo 340DL uit 1988 met variomatic. Het is een leuke auto met 70k op de teller.
De remschakelaar heb ik doorverbonden omdat na 'hard' remmen de motor hoge toeren blijft maken voor een paar minuten. Waarschijnlijk blijft de remschakelaar hangen?? (kan dat?)
Sinds een weekje loopt hij stationair nogal beroerd. Maakt niet uit of'ie warm of koud is. Soms slaat de motor ook af bij het afremmen en dat is natuurlijk nogal vervelend. De motor rijdt verder prima, 1:11 verbruik bij 100km/h snelweg en soepel.
Heb het forum eens uitgebreid gelezen en ben niet de enige met dit probleem. Volgens mij is het een probleem dat de motor te rijk/arm staat. Vanmiddag eens aan de CO-stelschroef gedraaid en na deze een slag of 5 linksom te hebben gedraaid loopt hij wel goed. Daarnaast heb ik een andere stelschroef rechts van de CO-stelschroef een halve slag naar rechts gedraaid; als ik het goed zag is dit de stationair afstelschroef?
Nou viel me op dat de CO stelschroef nogal lost zit, net als de cylinder waar deze in zit... Hoort dat of moet ik me nu ergens zorgen om gaan maken?
Alvast bedankt!
Ik ben sinds 1 maand de trotse bezitter van een Volvo 340DL uit 1988 met variomatic. Het is een leuke auto met 70k op de teller.
De remschakelaar heb ik doorverbonden omdat na 'hard' remmen de motor hoge toeren blijft maken voor een paar minuten. Waarschijnlijk blijft de remschakelaar hangen?? (kan dat?)
Sinds een weekje loopt hij stationair nogal beroerd. Maakt niet uit of'ie warm of koud is. Soms slaat de motor ook af bij het afremmen en dat is natuurlijk nogal vervelend. De motor rijdt verder prima, 1:11 verbruik bij 100km/h snelweg en soepel.
Heb het forum eens uitgebreid gelezen en ben niet de enige met dit probleem. Volgens mij is het een probleem dat de motor te rijk/arm staat. Vanmiddag eens aan de CO-stelschroef gedraaid en na deze een slag of 5 linksom te hebben gedraaid loopt hij wel goed. Daarnaast heb ik een andere stelschroef rechts van de CO-stelschroef een halve slag naar rechts gedraaid; als ik het goed zag is dit de stationair afstelschroef?
Nou viel me op dat de CO stelschroef nogal lost zit, net als de cylinder waar deze in zit... Hoort dat of moet ik me nu ergens zorgen om gaan maken?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2007 19:52 #687531
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen carburateur (1.4 CVT '88)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2007 19:55 #687533
door V300 register
Ja en stationairschroef zit iets naar rechts.
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen carburateur (1.4 CVT '88)
joostbijl;39022 schreef : ...de CO-stelschroef is toch de grote links in het midden onderaan?
Ja en stationairschroef zit iets naar rechts.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2007 21:45 #687550
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Afstellen carburateur (1.4 CVT '88)
Stationair schroef eerst geheel terugdraaien voordat je begint met Co2 afstellen. Daarna desgewenst het toerental weer aanpassen met stationairschroef. 900 toeren is doorgaans normaal.
Moderators: Mark Smeets