Koude start trappen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2007 14:42 #626522 door V300 register
Koude start trappen is gemaakt door V300 register
Een aantal jaren geleden gaf ik altijd plank gas met de 340 weer of geen weer koud of niet koud dus ook met een koude moter....

Nu zeggen ze en dat geloof ik wel, dat dat slecht is voor de moter en die er al van 1 keer kapot van kan gaan. Ik denk dat ik het wel 100 keer gedaan heb als het niet meer is en ik heb er nooit iets van gemerkt. Gewoon vol gas hele wolken rook er achter om maar een auto in te halen bij de verkeerslichten... (sprintje trekken)

Dus geen koelvloeistof wat wegloopt of lekkekoppakking ed ed

Ik rij de laaste 3 jaar heel rustig en doe het allang niet meer, wat ik wel raar vond is dat die innertijd niet kapot is gegaan, wat je zou toch verwachten dat als je zulke dingen doet dat wel gebeurd...

Als je op internet een beetje surft dan lijkt het wel praktisch onmogelijk omdat zo vaak achter elkaar gedaan te hebben...

Laast had ik dus carburateur problemen dus dacht ik ow jee das zeker de moter omdat ik daar toen niet zo aardig voor was maar dat was niet... Anders had ik dat in de afgelopen 3 jaar al moeten merken , als die daar schade van opgelopen had (noem maar iets gescheurde kop pakking ed)... Maar dat was dus niet zo maar dat die blokken daar zo goed tegenkunnen had ik niet verwacht....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2007 19:38 #685546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koude start trappen
Het is gewoon niet goed voor je motor om op zijn staart te worden getrapt als hij koud is. Want alles heeft een klein beetje speling. Dus lagers, kleppen etc etc. Dus je motor slijt dan veel sneller. Gevolg dat je eerder toe bent aan een revisie. Dus het is beter om het niet te doen.

Uit jou verhaal blijkt dan maar weer hoe robuust je blokje is.

grt No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2007 20:55 #685560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koude start trappen
Maar dat je blokje robuust is, wil niet zeggen dat ie nu n?g meer mishandeld mag worden :grr2:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC