Radiateur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2007 23:55 #685303
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
Het enige verschil van een 79-83 is de aansluiting halverwegen met het expansievat. Zou je niet gewoon een gat kunnen boren op die plek, rond pijpje erop lassen en klaar is kees? Is maar een idee...Of het koelnet over plaatsen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
25-09-2007 23:41 #685416
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Radiateur
Er staan op marktplaats nu een aantal nieuwe radiateuren, onder onderdelen volvo. Voor verschillende modellen. Misschien zit de juiste erbij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Aymat Chaintrier
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2007 11:28 #685737
door Aymat Chaintrier
Beantwoord door Aymat Chaintrier in topic Radiateur
Interessante discussie... Ik moet wel zeggen dat een radiateur voor het bouwjaar 84-85 niet zo makkelijk te vinden is. Veel mensen vergissen zich en denken aan het model ervoor zonder de aansluiting voor de temperatuurschakelaar. Het gaat dus om de eerste B14.4E motoren met elektrische ventilator gemonteerd tussen de grille en de radiateur. Voor alle duidelijkheid, er zijn dus 4 aansluitingen voor de leidingen + 1 gat voor de temperatuurschakelaar. Ik ben op zoek naar zo'n radiateur voor mijn 340 vario... Als iemand een tip heeft...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2007 11:39 #685738
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
Aymat:
Volgens mij heeft Fred Spies nog zo'n radiateur, nieuw en origineel.
Deze was voor zijn 79-er onbruikbaar en heeft uit mijn collectie een gebruikte uit 78 gekregen. Ik zal 'm even vragen of die er nog is.
Volgens mij heeft Fred Spies nog zo'n radiateur, nieuw en origineel.
Deze was voor zijn 79-er onbruikbaar en heeft uit mijn collectie een gebruikte uit 78 gekregen. Ik zal 'm even vragen of die er nog is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Aymat Chaintrier
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2007 12:28 #685743
door Aymat Chaintrier
Beantwoord door Aymat Chaintrier in topic Radiateur
Dat is heeeeel vriendelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2007 12:50 #685747
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
DIe van mij is nog goed, maar als ik er zie die niet te duur is dan koop ik hem....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2007 19:00 #685780
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2007 10:33 #685799
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
Nou, het is hem wel, de maten kloppen precies, Aymat ik heb je een PB gestuurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2007 16:13 #685807
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur
Over radiateur gesproken...
[mod]Het is niet niet nodig om voor elke post een nieuw topic te openen. Vandaar deze post in dit topic geplaatst.[/mod]
Voor de nieuwere typen bestaan 2 radiateurs, een 'dikke' en een 'dunne'.
Het is even niet van belang welke er werkelijk in hoort, maar of de 1 meer koelend vermogen heeft dan de ander.
De dunne is waarschijnlijk aluminium en de dikke zeker koper.
Beide passen op een 1400 en zijn daardoor uitwisselbaar, denk ik.
Mijn motor is wat opgevoerd en de standaard kleine radiateur heeft te weinig koelend vermogen.:crock:
[mod]Het is niet niet nodig om voor elke post een nieuw topic te openen. Vandaar deze post in dit topic geplaatst.[/mod]
Voor de nieuwere typen bestaan 2 radiateurs, een 'dikke' en een 'dunne'.
Het is even niet van belang welke er werkelijk in hoort, maar of de 1 meer koelend vermogen heeft dan de ander.
De dunne is waarschijnlijk aluminium en de dikke zeker koper.
Beide passen op een 1400 en zijn daardoor uitwisselbaar, denk ik.
Mijn motor is wat opgevoerd en de standaard kleine radiateur heeft te weinig koelend vermogen.:crock:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets