luchtinlaat/choke volvo 340 automaat

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2007 09:18 #626381 door V300 register
luchtinlaat/choke volvo 340 automaat is gemaakt door V300 register
Wanneer ik het luchtfilter van mijn onlangs aangeschafte volvo 340 automaat verwijder en boven op de carburateur kijk dan zie ik 2 gaten met een stangetje waarmee de chokeklep die zich in een van de gaten bevindt wordt gedraaid. In het andere gat zou ook een (choke)klep aan het stangetje bevestigd kunnen worden, maar dat is niet het geval. Omdat mijn nieuwe aanwinst een slechte starter is vraag ik mij af of er hier iets mis is en er wellicht een klep ontbreekt. Hoe zit dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2007 09:49 #680568 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic luchtinlaat/choke volvo 340 automaat
Ik heb webers gezien die wel twee choke kleppen hebben, maar de meeste nieuwe types hebben er maar een. De reden daarvan is dat de tweede trap alleen wordt gebruikt bij het gas steving intrappen (o.a. boven de 110 km/u). Normaal gesproken doe je dat niet bij een koude motor, dus alleen een choke klep op de eerste trap is voldoende.

Slecht starten kan ook aan andere dingen liggen. Denk aan bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap, losgetrilde carburateur, etc. Met de zoekfunctie van dit forum kom je al veel hierover te weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC