Nieuwe motor?!?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:07 #626336
door V300 register
Nieuwe motor?!? is gemaakt door V300 register
Beste lezers,
In mijn (1ste) pas aangeschafte 340 vario 1400 (DL K6, 1989) autootje heb ik nu al (ondanks de herrie) heel veel lol gehad! Begin juli gekocht, zoveel mogelijk in gereden, in een week tijd bijna 1000 km (Belgi?). Echt een fantastische auto!!
Helaas stond ik na precies 1 maand genieten, stil, langs de kant van de snelweg.. motor droog gekookt.. (lang verhaal.. de radio samen met een vriend vervangen (te snel) en niet goed gedaan.. dahboard verlichting + benzinemeter & warmtemeter deden niet wat ze moesten doen.. Zouden we binnenkort in orde maken!)
Met die zelfde vriend (die wel veel 'auto kennis' heeft..) de motor ontleed en wat blijkt.. ??n cilinder is gescheurd en zit vast. Volgens hem is dit niet meer te repareren en dus zo gelaten.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor!! Of denken jullie iets anders? Is het wel te fixen? Is het beter naar een geheel 'nieuwe' auto te kijken? (zonde want de auto zelf is te goed voor de sloop!!) Wat moet ik doen? Het liefst rij ik er morgen weer in want ik heb ehm hard nodig voor o.a. mijn werk. Ik was (ben) echt te trots met mijn nieuwe auto dus ik zou er nog graag een aantal jaren plezier van hebben! Voor mij heeft ie nog niet heel veel geld gekost.. maar wel al bijna het maximum..
Graag jullie reactie! En alvast bedankt.
In mijn (1ste) pas aangeschafte 340 vario 1400 (DL K6, 1989) autootje heb ik nu al (ondanks de herrie) heel veel lol gehad! Begin juli gekocht, zoveel mogelijk in gereden, in een week tijd bijna 1000 km (Belgi?). Echt een fantastische auto!!
Helaas stond ik na precies 1 maand genieten, stil, langs de kant van de snelweg.. motor droog gekookt.. (lang verhaal.. de radio samen met een vriend vervangen (te snel) en niet goed gedaan.. dahboard verlichting + benzinemeter & warmtemeter deden niet wat ze moesten doen.. Zouden we binnenkort in orde maken!)
Met die zelfde vriend (die wel veel 'auto kennis' heeft..) de motor ontleed en wat blijkt.. ??n cilinder is gescheurd en zit vast. Volgens hem is dit niet meer te repareren en dus zo gelaten.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor!! Of denken jullie iets anders? Is het wel te fixen? Is het beter naar een geheel 'nieuwe' auto te kijken? (zonde want de auto zelf is te goed voor de sloop!!) Wat moet ik doen? Het liefst rij ik er morgen weer in want ik heb ehm hard nodig voor o.a. mijn werk. Ik was (ben) echt te trots met mijn nieuwe auto dus ik zou er nog graag een aantal jaren plezier van hebben! Voor mij heeft ie nog niet heel veel geld gekost.. maar wel al bijna het maximum..
Graag jullie reactie! En alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:15 #679667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe motor?!?
ander motertje erin zou ik zeggen
ik heb het bij mn 340 vario ook gedaan en het is goed tedoen als je een takel hebt
voor ongeveer 150 euris heb je een goed blokkie
ik heb het bij mn 340 vario ook gedaan en het is goed tedoen als je een takel hebt
voor ongeveer 150 euris heb je een goed blokkie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:35 #679671
door V300 register
ik ben het 100% eens met ronald; vervangende motor is redelijk eenvoudig om te zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:38 #679672
door V300 register
De takel is op zich geen probleem.
Aan ? 150,- zat ik zelf ook te denken. ..maar.. liever minder dan meer!!
Maar mijn grote vraag is waar haal ik (snel) een nieuwe motor? Moet ik auto sloperijen af gaan bellen?? Mij is verteld dat die te duur zijn.. Moet ik op marktplaats gaan zitten F5`en ??
Aan ? 150,- zat ik zelf ook te denken. ..maar.. liever minder dan meer!!
Maar mijn grote vraag is waar haal ik (snel) een nieuwe motor? Moet ik auto sloperijen af gaan bellen?? Mij is verteld dat die te duur zijn.. Moet ik op marktplaats gaan zitten F5`en ??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:45 #679673
door V300 register
De oplossing is misschien dichterbij dan je denkt...
www.volvo300club.nl/advertenties.php?menu=advertenties&adid=903
www.volvo300club.nl/advertenties.php?menu=advertenties&adid=903
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:53 #679674
door V300 register
Deze was ook mij opgevallen Niels.. Alleen is dit geen schakel? Ik heb een variomatic nodig.. Maar wel bedankt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:56 #679676
door V300 register
Maakt dat uit? :S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 22:03 #679679
door V300 register
Dat weet ik niet!? is een variomatic precies hetzelfde blok als een handgeschakelde? Sorry ik ben een leek op auto gebied..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 22:05 #679680
door V300 register
Volgens mij is het blok hetzelfde, maar begint het anders te worden bij het koppelingshuis. Het verschil tussen variomatic en handbak is gewoon de versnellingstechniek, maar volgens mij heeft dat niks met de motor te maken verder.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 22:27 #679684
door V300 register
ok. Dat wist ik niet!! Dus de motor (en de startmotor?) staan los van of het een vario is of niet.. Dan wordt de zoektocht al makkelijker inderdaad! Dank je!
Moderators: Mark Smeets