Probleem stationair lopen.. valse lucht bij emvk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2007 13:58 #626294 door V300 register
Hallo! Ik heb nou een paar maandjes een 340 in mijn bezit, en heb er nou problemen mee..

Het beestje blijft dus niet stationair lopen zonder de choke, en met choke loopt ie dusdanig hoog stationair dat de koppeling blijft aangrijpen, waardoor het in en uit de versnelling zetten 'nogal lastig' gaat ;)

Ik heb er al vaak aan gesleuteld vanwege dit probleem, en vaak deed ie het dan opeens weer zonder een duidelijk aanwijsbare reden :S

Ik heb de carburateur (2-traps weber) schoongemaakt, spruitstuk schoongemaakt en van nieuwe pakkingen voorzien, en net ook de distributiekap en rotor vervangen. Ook heb ik net een ander emvk erop geplaatst, omdat ik vermoedde dat de oude niet meer goed werkte.

Nou loopt ie nog niet goed stationair, en mijn vermoeden is toch dat ook deze emvk niet goed is. Hoort een emvk een sissend geluid te geven? Het lijkt erop dat ie vacuum lekt bij de stekkertjes.
Anyway, als ik de vacuumslang vanaf de carb dichtknijp loopt ie wel een heel stuk beter..

De slangen naar de vacuumverbruikers zoals de vario etc heb ik getest, hier lekt geen vacuum weg

Dus mijn vraag:
Hoe weet ik zeker dat de emvk niet meer goed is?
Is het nog te repareren?
Zo niet, heeft er iemand nog een goede liggen? ;)

Alvast bedankt voor een antwoord

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2007 20:45 #679558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem stationair lopen.. valse lucht bij emvk?
hoort niet te lekken. EMVK waarschijnlijk verkeerd in elkaar gezet..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2007 21:09 #679562 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem stationair lopen.. valse lucht bij emvk?
waarschijlijk is rubber klepje gescheurt heb daar al es een foto van geplaatst kan er nu niet bij zit in belgie zoek maar es op forum.
misschien kun je van 2 emvk's weer een goede maken wel weer goed in elkaar zetten met de diode aan de goede zijde.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC