Uitlaat stuk volvo 340 1.4 GL winner
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2007 23:20 #626268
door V300 register
Uitlaat stuk volvo 340 1.4 GL winner is gemaakt door V300 register
Hallo Volvoliefhebbers!
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een volvo 340 1.4 GL! Ik reed een paar dagen geleden over een hobbelige weg en toen maakte mijn auto ineens een enorme knal. De uitlaat lag er onder uit. Ik ben bij de garage geweest en ik zal het probleem proberen te omschrijven.
Vanaf het begin is de uitlaat waar de 2 buizen samenkomen (spaghettistuk?) gebroken tot aan de tussendemper. Bij de tussendemper ging het lastig worden om hem daar weer vast te lassen omdat het te kort op de demper is afgebroken. Het beste was dus om er een nieuw gedeelte op te zetten vanaf het begin t/m de middendemper. De einddemper was nog goed.
De kosten lopen vrij hoog op... alleen de vervangingsdelen kosten al zo'n 150 euro. Hier komen de montagekosten nog bij. De bedoeling is om samen met mijn vriendin met deze auto op vakantie te gaan naar het zonnige frankrijk! We zijn nog student en het is voor ons eigenlijk te duur om dit te laten repareren op deze manier. Misschien heeft iemand van jullie een andere oplossing of zelfs nog vervangingsdelen liggen voor een leuk prijsje. Wie weet zijn er nog wel andere mogelijkheden?
Wie wil ons uit de brand helpen?
-xxx- Miriam
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een volvo 340 1.4 GL! Ik reed een paar dagen geleden over een hobbelige weg en toen maakte mijn auto ineens een enorme knal. De uitlaat lag er onder uit. Ik ben bij de garage geweest en ik zal het probleem proberen te omschrijven.
Vanaf het begin is de uitlaat waar de 2 buizen samenkomen (spaghettistuk?) gebroken tot aan de tussendemper. Bij de tussendemper ging het lastig worden om hem daar weer vast te lassen omdat het te kort op de demper is afgebroken. Het beste was dus om er een nieuw gedeelte op te zetten vanaf het begin t/m de middendemper. De einddemper was nog goed.
De kosten lopen vrij hoog op... alleen de vervangingsdelen kosten al zo'n 150 euro. Hier komen de montagekosten nog bij. De bedoeling is om samen met mijn vriendin met deze auto op vakantie te gaan naar het zonnige frankrijk! We zijn nog student en het is voor ons eigenlijk te duur om dit te laten repareren op deze manier. Misschien heeft iemand van jullie een andere oplossing of zelfs nog vervangingsdelen liggen voor een leuk prijsje. Wie weet zijn er nog wel andere mogelijkheden?
Wie wil ons uit de brand helpen?
-xxx- Miriam
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2007 00:00 #677904
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat stuk volvo 340 1.4 GL winner
ik zou zeggen, ga naar de sloop en probeer daar een spruitstuk te krijgen, met uitlaat delen.
er zal vast wel iemand een beetje handig genoeg zijn omdat er weer op te schroeven.
er zal vast wel iemand een beetje handig genoeg zijn omdat er weer op te schroeven.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 09:19 #677928
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Uitlaat stuk volvo 340 1.4 GL winner
Kun je een foto maken van het gedeelte wat kapot is? (Even de auto half op de stoep zetten zodat je er beter onder kunt kijken. Vergeet niet de handrem flink aan te trekken!)
Misschien heb ik nog zo'n stuk liggen, maar dat hangt van het type uitlaat af.
Er zijn namelijk verschillende soorten uitlaat geleverd op de 1.4 en niet alles is uitwisselbaar.
Als het past wil ik hem ook wel even hier voor de deur monteren, dat is een klein klusje.
Misschien heb ik nog zo'n stuk liggen, maar dat hangt van het type uitlaat af.
Er zijn namelijk verschillende soorten uitlaat geleverd op de 1.4 en niet alles is uitwisselbaar.
Als het past wil ik hem ook wel even hier voor de deur monteren, dat is een klein klusje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2007 20:51 #677995
door V300 register
Hey waar wonen jullie ergens. Misschien kan een clublid helpen met monteren als ie dat leuk vind
idd van de sloop halen, niet meer dan 4 tientjes betalen...denk ik zo
idd van de sloop halen, niet meer dan 4 tientjes betalen...denk ik zo
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 21:04 #678002
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Uitlaat stuk volvo 340 1.4 GL winner
Dat stelde ik dus voor in mijn bericht... 
Tientje voor de pijp en gratis montage!

Tientje voor de pijp en gratis montage!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2007 21:08 #678005
door V300 register
Dat is niet duur! :yeah:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 21:10 #678008
door Jeroen van Bodegom
Inderdaad, anders kom ik er nooit vanaf...! :humor:
En zo kan ik meteen 2 (ongetwijfeld) charmante dames een onvergetelijke Volvo 300 vakantie bezorgen!
En zo kan ik meteen 2 (ongetwijfeld) charmante dames een onvergetelijke Volvo 300 vakantie bezorgen!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2007 21:11 #678010
door V300 register
Ik dacht al; ik begin er niet over, dat vindt iedereen vast te flauw. Maar nu je er zelf over begint: ..... :humor:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 21:18 #678018
door Jeroen van Bodegom
Haha, dat valt wel mee hoor.
De meeste mensen zouden een dergelijke auto meteen naar de sloop brengen.
Als iemand moeite doet om het toch gerepareerd te krijgen wil ik daar graag bij helpen!
Die -xxx- kan ik toch wel vergeten, want ik ben hartstikke getrouwd! :humor:
De meeste mensen zouden een dergelijke auto meteen naar de sloop brengen.
Als iemand moeite doet om het toch gerepareerd te krijgen wil ik daar graag bij helpen!
Die -xxx- kan ik toch wel vergeten, want ik ben hartstikke getrouwd! :humor:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 22:45 #678037
door Jeroen van Bodegom
Ik heb even wat "research" gedaan en wat blijkt; dat stuk pijp wat ik heb is alleen op de Winner van toepassing.
Het past dus.
Een middendemper heb ik niet, maar met een stuk rechte pijp kun je dat goedkoop oplossen.
De auto maakt dan iets meer lawaai, maar het kost je maar een paar euro. Een rechte buis kost niet veel.
Een foto om de ernst van het probleem te verduidelijken is nog steeds handig.
Het past dus.
Een middendemper heb ik niet, maar met een stuk rechte pijp kun je dat goedkoop oplossen.
De auto maakt dan iets meer lawaai, maar het kost je maar een paar euro. Een rechte buis kost niet veel.
Een foto om de ernst van het probleem te verduidelijken is nog steeds handig.
Moderators: Mark Smeets