verzopen 340?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 15:18 #626243 door V300 register
verzopen 340? is gemaakt door V300 register
Hoi

heb t weekend een 340 gekocht. Paar keer al gestart met choke, en zonder bij warme motor. Nu wilde ik de koude motor net weer starten met choke, hij sloeg aan maar viel daarna langzaam stil. Daarna weer geprobeerd, echter wil niet meer aanslaan. Ruim half uur laten staan, nog steeds niets. Wat nou?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 16:03 #677487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verzopen 340?
Tank leeg?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 20:29 #677512 door V300 register
zoiets heb ik ook gehad. kijk de rotor en verdelerkap eens na.Maak zo eens schoon en reinig de eventuele groene aanslag c.q. inbrandingen.
kijk ook meteen de massaaansluiting na die voor de accu zit(bij mijn 1400).
Mijn probleem was dat ie `s morgens als ik hem stilzette(na +/- 2kM)niet meer goed wilde starten.Liep ie eenmaal goed dan liep ie als een zonnetje ca.30 graden celcius!!
mocht het probleem verholpen zijn wordt het tijd voor nieuwe rotor + verdelerkap ongeveer 20 euri bij elkaar.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 20:40 #677823 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic verzopen 340?
Check sowieso de slangetjes aan de carburateur eens, op lekkage en of scheuren. Ook even kijken of de carburateur nog goed vastzit, dit is vaak een oorzaak van vele carburateur problemen...
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, geeft je uren leesplezier;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 22:50 #677877 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic verzopen 340?
Vorige eigenaar bellen. Dit is een verborgen gebrek en hij had dat er bij moeten vertellen. Schandelijk, z'n auto durf ik niet te verkopen.
Ik denk dat het in de carb. zit. Met co-schroef etc kun je nog wel iets doen. Ook de vacuumslangen etc controleren helpt. Maar ik zou het meer in vlotterkamer etc zoeken. Ik ga er dan vanuit dat ie wel vonkt, anders is het meer de bobine.
1e actie: schroevendraaier nemen. Stelschroef voor Co helemaal indraaien met een hele zachte slag en stoppen wanneer er enige weerstand voelbaar is. Dan deze 2 en een halve slag terugdraaien (tegen de klok in) en de stelschroef voor het gas helemaal terugdraaien Dan starten. Niet lang proberen. Gewoon een paar keer en dan stoppen. Vervolgens starten met het gaspedaal helemaal in en pratende houden. Dan co schroef verder opendraaien.
Natuurlijk eerst doen wat Doeke verteld heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2007 23:43 #677901 door V300 register

Erik;31494 schreef : Vorige eigenaar bellen. Dit is een verborgen gebrek en hij had dat er bij moeten vertellen.

Het kan ook zijn dat deze auto gewoon 'anders start'. Ik had aanvankelijk ook moeite om mijn 360 met koude motor aan de praat te houden, maar wat bleek: na het starten de choke meteen weer helemaal indrukken (uitzetten) en hij blijft prima lopen, alleen met heel weinig toeren. Mijn 340 slaat juist af als ik zo start. Dus niet alleen op de toerenteller letten. Je moet soms even 'het gevoel' voor een auto krijgen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC