B14.3e

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 09:14 #626181 door Tim Schoutrop
B14.3e is gemaakt door Tim Schoutrop
Na het bekijken van mn motorblok zag ik dat ik een B14.3E motor had, dit betekent dus dat ik 64 pk heb. Als er dus een andere carburateur op zou komen dan heb ik ook ongeveer 70 pk, of moet ik dan ook het inlaatspruitstuk vervangen.

(De B14.3E motor wordt alleen geleverd op de winner uitvoering.) Staat ergens anders op deze internetpagina. Maar ik heb geen winner uitvoering.

Ook zag ik dat de 100.000 ste volvo 300 op 12 december 1983 van de band liep, de mijne is van 14 dec 1983 :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2007 10:07 #673964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.3e
Staat die 14 dec op je kentekenbewijs?
Datum eerste toelating is wat anders dan produktiedatum of heb je toevallig toegang tot het archief van Volvo dat je de produktiedatum op kan vragen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2007 14:35 #673978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.3e
de L en DL uitvoeringen hadden begin jaren 80 ook een B14.3

de 100.000e, van het jaar 1983. in de jaren ervoor waren ze niet aan de 100k per jaar gekomen maar het totaal was al veel meer dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2007 15:12 #673981 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.3e
Ik ben laast ook bij een DL uit 1983 wezen kijken en die had ook de enkele carb en luchtfilterhuis met steun, dus een B14.3.

Edit: pk's zegt niet zoveel. Frits (rdw-student) was op Zandvoort absoluut de snelste van alle 300's en dat met het minst aantal pk's. Ik zag wel veel rokende banden. En verbaasde BMW-rijders, als die bordeaux-rode baksteen weer zijwaarts voorbij kwam schuiven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 16:07 #676495 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic B14.3e
Daar heb je gelijk in. Een goede wegligging en wat stuurmanskunsten kunnen ook helpen. Als je echt meer vermogen wil dan kun je beter een ander blok inbouwen. (GT turbo / 1.8 16V / 2.3T)
Ik laat m fijn origineel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2007 20:14 #676900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.3e
Ik heb ook een 14.3 gehad, en heb nu een 14.4.

En ik ben nog steeds van mening dat de 14.3 meer pit had EN zuiniger reed. Misschien had ik toen een goede 14.3 en nu een slechte 14.4. zo zie je maar. ik zou er niet aan beginnen dat om te bouwen.

Je hebt dan overigens niet alleen een ander spruitstuk, maar ook een andere Renix nodig, naar ik meen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 21:02 #676909 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic B14.3e
Ik heb nu een 14.3E met een 5bak eraan en ik ben het met je eens Thomas.
Het is echt een heerlijk motortje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD