als de 340 koud is

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2007 21:25 #626152 door V300 register
als de 340 koud is is gemaakt door V300 register
als ik s'morgens mijn 340 achteruit rijd van de inrit dan hoor ik van achter een vrij hard schavend geluid.
als ik dan gewoon vooruit ga dan is binnen een paar meter het schaven weg.
hij doet het alleen bij de eerste keer aanrijden,verder op de dag doet hij het gewoon goed.
het is een variomatic.
kan iemand mij vertellen wat dit is en of het schadelijk is

bvd hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2007 21:29 #673446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic als de 340 koud is
Hi Hans,

dit is geen bekend probleem van de 340 vario. In die zin tenminste, dat het wel bekend is, maar geen probleem :)

als je hoort dat het geluid van achter, onder de auto komt, ligt het er waarschijnlijk aan dat je niet de standaard Volvo-riemen op je CVT hebt liggen. In plaats daarvan heb je, net als velen onder ons onder wie ook ondergetekende, Roflex riemen erop liggen. Die zijn net wat stugger, en dat merk je inderdaad de eerste honderd meter. Geen probleem, heb ik ook. En omdat ieder nadeel ook een voordeel heeft: de Roflex riemen gaan langer mee dan die van Volvo. Zullen je buren je ook dankbaar voor zijn :nono:.
Zoek anders op het forum ook eens op Roflex, dan vind je vast meer over dit onderwerp: forum.volvo300club.nl/showthr...highlight=flex

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 12:44 #673478 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic als de 340 koud is
"beetje vreemd maar het hoort schijnbaar zo"

bij gebruik van Motip(R) 'V-riem antislip' (zo'n beetje het enige produkt wat je op de varioriemen kunt gebruiken zonder nadelige gevolgen) wordt het kreunen van de riemen na een tijdje minder luid.

als je zonder afdekkap rijdt en door een plas heen gaat, hoor je dit zelfde gekreun ook weer. het lijkt dus of dat het kreunen vooral door vocht veroorzaakt wordt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC